صفحه اصلی / ایران / اعتراضات خونین و مرگبار در ایران: شعار «مرگ بر خامنه‌ای»

اعتراضات خونین و مرگبار در ایران: شعار «مرگ بر خامنه‌ای»

مقاومت علیه افزایش چند برابری بنزین در ایران دامنه‌دار شد. مردم مسیرها را مسدود می‌کنند و شعارهای ضد حکومتی می‌دهند. ماموران با ماشین آب‌پاش، گاز اشک آور، گلوله و باتوم به مصاف معترضان می‌روند.

با شدت گرفتن اعتراضات در ایران، مردم معترض به بانک‌های برخی از شهرهای ایران حمله کردند و برخی از معترضان نیز شعار «مرگ بر خامنه‌ای» سر دادند. بر اساس گزارش‌ها، اعتراضات علیه گرانی شدید و ناگهانی بنزین در برخی از شهرهای ایران از جمله تبریز، کرج، شیراز، بهبهان، سیرجان و اهواز به خشونت کشیده شده است.

گزارش‌هایی از کشته‌شدن بیش از پانزده معترض در شهرهای خرمشهر(محمره)، بهبهان، شیراز، سیرجان، شهریار، کرج و جوانرود منتشر شده است.

شهرهای مختلف از جمله کرج، تبریز، ایلام، مریوان، بابل، اورمیه، همدان و بسیاری شهرهای دیگر امروز با پیوستن به اعتراضات مردمی علیه گرانی بنزین، مخالفت خود را با تغییر نرخ سوخت، نشان دادند.

ویدیوهای منتشر شده از شهرهای مختلف در ایران نشان از وضعیت بحرانی و خشم گسترده مردم دارد. نیروهای امنیتی نیز با حمله به ماشین های پارک شده شهروندان، پرتاب گاز اشک آور و تیراندازی، قصد متفرق کردن مردم را داشتند.

اختلال در اینترنت

گزارش هایی نیز از اختلال در اینترنت گوشی‌های همراه در مناطق مختلف در ایران از شب گذشته تاکنون منتشر شده است. سازمان نت بلاکس (سازمان نظارت بر اینترنت) می‌گوید از ساعت شش بعد از ظهر، سرعت اینترنت در ایران در بسیاری نقاط رو به کاهش رفت و اپراتورهای ایران سل، همراه اول و رایتل آفلاین شدند.

از ساعت هشت شب به وقت ایران، دسترسی به سایت‌ بسیاری از رسانه‌های رسمی ممکن نیست. در توییتر نیز چند ساعت است که پستی درباره اعتراض‌های جاری بارگذاری نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *