صفحه اصلی / ایران / اکبر گنجی: محسن رضایی بايد نگران ”تجزيه ايران” باشد

اکبر گنجی: محسن رضایی بايد نگران ”تجزيه ايران” باشد

​​​​​​​اکبر گنجی سپاهی سابق که در حضور محسن رضایی نیز سخنرانی کرده بود، حال به پان‌ایرانیستی تبدیل شده که باز هم با انتقاد از سخنان محسن رضایی، نگران «تجزیه ایران» است.

محسن رضایی؛ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام حکومت ایران، درباره وقایع اخیر در آمریکا و تظاهرات مردمی علیه کشته شدن دردناک یک سیاه پوست توسط پلیس، نوشته است: آقای ترامپ بحران #مینیاپولیس بزرگتر از کروناست. تیراندازی، نه تکرار اشتباه داروی ضدعفونی؛ بلکه مثل بمبی ساعتی برای کل #آمریکا است.
وی در ادامه گفته است:
« در دنیای پساکرونا ممکن است، آمریکا به کشورهای مشترک المنافع تبدیل شود.»

اکبر گنجی نیز در واکنش به پست های توییتری «محسن رضایی» می نویسد: «محسن رضایی بايد نگران تجزيه ايران باشد. خواستِ آمریکایی ها، برابری و رفع تبعیض سیستماتیک است، نه تجزیه آمریکا.»

او سپس این هشدار را به آنچه که خود «کلیه ایرانیان» مورد خطاب قرار داده؛ می دهد و می نویسد: «کلیه ایرانیان به دلیل تبعیض های قومی و مذهبی و جنسی و طبقاتی و شکاف عمیق ملت و دولت (به مثابه رژیم سیاسی) – باید نگرانِ تجزیه ایران باشند.»

اکبر گنجی در ادامه تاکید می‌کند «اگر رضایی متوهم خود را ایرانی می داند، باید نگران تجزیه ایران باشد و دیگر خودش و دوستان و همکارانش ( قالیباف، ابراهیم رئیسی، و…) ایرانیان را به گلوله نبندند.»

اکبر گنجی از تئوریسین هایی است که بعد از اینکه “رابط فرهنگی سفارت ایران در ترکیه” شد، از خیزش مردمی آذربایجان‌جنوبی به شدت به هراس افتاد.

او با هماهنگی احزاب و سازمان‌های پان ایرانیستی با این تئوری که آنکارا تبدیل به قلعه تجزیه طلبان شده و بایستی با استفاده از انواع حربه ها هژمونی تجزیه طلبان را ضعیف کرد، به طرح انواع طوطئه ها پرداخت.

او فردی است که حدود ۸ سال گذشته، خواستار تضعیف هویت خواهی و استقلال طلبی در میان آذربایجانی های مقیم ترکیه بود و چندین هزار دلار نیز در این راه خرج کرد.

تلاشی که هیچ ثمره ای نداشت و حال نیز با بررسی وضعیت تبعیض ها بین ملیتهای مختلف در ایران، نگران است. این نشان می دهد که ملل گرفتار در سیستم نژادپرستانه ایران به مرکزیت تهران، راه خود را به درستی طی نموده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *