صفحه اصلی / ایران / بازداشت یک گروه تروریستی وابسته به ایران در بحرین

بازداشت یک گروه تروریستی وابسته به ایران در بحرین

وزارت کشور بحرین رسما اعلام کرد «یک گروه تروریستی وابسته به ایران را دستگیر» کرده است. همچنین، گفته می‌شود از این گروه «اسلحه و مواد منفجره» کشف شده است.

بحرین روز دوشنبه از دستگیری گروهی از مجریان و برنامه‌ریزان عملیات تروریستی در این کشور خبر داد و اعلام کرد که مقادیری سلاح و مواد منفجره که مبدا آن‌ها ایران بود از این گروه ضبط شده است.

وزارت کشور بحرین در توییتی در حساب رسمی خود در توییتر نوشت: «در چارچوب تلاش برای حفظ امنیت میهنمان و در یک عملیات امنیتی پیشگیرانه با همکاری سرویس اطلاعات ملی، تحقیقات و پزشکی قانونی، عناصر تروریستی که در صدد طراحی و تدارک عملیات بودند دستگیر شدند.»

همچنین اعلام شد که مقادیری سلاح و مواد منفجره ساخت ایران از عناصر مرتبط با این گروه تروریستی کشف شد.

هنوز به صورت رسمی تعداد بازداشتی‌ها، ملیت آن‌ها و نحوه ارتباط آن‌ها با حکومت ایران اعلام نشده است. ایران در سال‌های گذشته تلاش کرده تا ارتباطش با شیعیان بحرین را گسترش دهد. بحرین اقدامات ایران را تلاش برای به آشوب کشاندن کشور و سرنگونی نظام سیاسی این کشور در نظر می‌گیرد.

بحرین قبلاً نیز گروه دیگری از افرادی که آن‌ها را مرتبط با ایران می‌دانست دستگیر کرده بود. در ژوئیه ۲۰۱۵، وزارت کشور بحرین اعلام کرد که تلاش برای قاچاق اسلحه از طریق دو شهروند خود که با ایران مرتبط بودند را خنثی کرده است.

در آن زمان، وزارت کشور بحرین اعلام کرد که بازداشت‌شدگان دریافت محموله شامل مواد منفجره، سلاح‌های خودکار و مهمات از سوی ایرانیان در خارج از آب‌های سرزمینی بحرین را پذیرفته‌اند.

این وزارتخانه اشاره کرد که یکی از بازداشت‌شدگان در سال ۲۰۱۳ در اردوگاه سپاه پاسداران ایران آموزش دیده است. در ژوئن همان سال، بحرین مواد منفجره و مواد ساخت بمب را که برای انجام عملیات در این کشور و عربستان سعودی فراهم شده بود، مصادره کرد.

بحرین این عملیات را در آن زمان به عنوان تلاش ایران برای استفاده از سرزمین بحرین به عنوان پایگاهی برای حمله به اهدافش در منطقه توصیف کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *