صفحه اصلی / ایران / برایان هوک: اگر بخش فارسی صدای آمریکا نتواند به وظایف‌اش عمل کند، تعطیل شود

برایان هوک: اگر بخش فارسی صدای آمریکا نتواند به وظایف‌اش عمل کند، تعطیل شود

برایان هوک مسئول گروه اقدام ایران در وزارت خارجه ایالات با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود انتقادات شدیدی را نسبت به عملکرد بخش فارسی صدای آمریکا ابراز داشت و خواهان تعطیل شدن بخش فارسی این رسانه شد.

مسئول ویژه امور ایران در وزارت خارجه آمریکا همچین از کنگره ایالات متحده آمریکا درخواست کرد که «اگر این بخش نتواند به وظایف‌اش عمل کند، تعطیل شود.»

احتمالا و بنابر گفته برایان هوک اگر «بخش فارسی صدای آمریکا» معیارهای تعیین شده را تحقق نبخشد، بودجه آن را قطع و بخش فارسی تعطیل می شود.

از نظر مقامات آمریکایی، این تلویزیون آن طور که باید اخبار و رویدادهای ایران را بازتاب نداده و مشی اصلاح طلبانه را در پیش گرفته است.

پیش‌تر نیز کاخ سفید به عملکرد و برنامه‌های “صدای آمریکا” انتقاد کرده و آن را مخالف منافع ملی آمریکا دانسته بود و گفته بود: «این رسانه به جای آن که زبان گویای مردم آمریکا باشد، سخنگوی دشمنان آمریکا شده است.»

به نظر کاخ سفید «صدای آمریکا» در مواردی برای جمهوری خلق چین، روسیه و جمهوری اسلامی ایران تبلیغ کرده است.

بیانیه کاخ سفید در نکوهش «صدای آمریکا» روز ۹ آوریل، برابر ۲۱ فروردین، منتشر شد و بر تارنمای رسمی دولت آمریکا قرار گرفته است.

در این بیانیه آمده: «شبکه خبری جهانی صدای آمریکا (VOA) که با پول مالیات‌دهندگان آمریکایی تأسیس شده و سالانه حدود ۲۰۰ میلیون دلار هزینه دارد، باید سیاست‌های ایالات متحده را به شکلی روشن و مؤثر به مردم سراسر جهان منتقل کند».

در ادامه ابراز تأسف شده است که «این رسانه اغلب به جای آن که از زبان شهروندان آمریکا سخن بگوید از زبان دشمنان آنها سخن می‌گوید».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *