صفحه اصلی / ایران / بزرگترین کشتی نظامی ایران آتش گرفت و غرق شد

بزرگترین کشتی نظامی ایران آتش گرفت و غرق شد

شامگاه دیشب «ناو خارک»، دومین ناو بزرگ نیروی دریایی ارتش ایران به علت انفجار در موتورخانه‌، در نزدیکی بندر جاسک دچار حریق شد؛ حریقی گسترده‌ که به بخش‌های مختلف از این ناو آسیب زد. این شناور سرانجام صبح چهارشنبه پس از ۲۰ ساعت تلاش برای خاموش کردن آتش در آب‌های جاسک غرق شد.

در حالی که برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی از مصدوم شدن چندین پرسنل این ناو نوشته‌اند، خبرگزاری‌های رسمی ایران تاکید می‌کنند که همه افراد روی ناو سالم بوده و به ساحل منتقل شدند.

رسانه‌های ایران گزارش داده‌اند؛ ناو خارک قرار بود برای ماموریت به آب‌های آزاد اعزام شود که دچار سانحه آتش‌سوزی شده است.

ناو تدارکاتی خارک به مدت ۳۶ سال (تا سال گذشته) بزرگ‌ترین کشتی نیروی دریایی ارتش بود. این ناو توانایی حمل هلی کوپتر را نیز داشت و دارای چندین قبضه توپ و تیربار بود. این ناو در سال ۱۹۷۷ میلادی در انگلستان ساخته و هفت سال بعد به ایران یعنی در سال ۱۹۸۴ تحویل داده شد.

این نخستین بار بود که انفجار در دیگ‌های بخار موتورخانه خارک، به آتش‌سوزی گسترده نه تنها در آن محل بلکه در عرشه آن نیز منجر شد.

وقوع حوادث حریق به صورت مکرر در کشتی‌های ایرانی در دریای مدیترانه و دریای سرخ گمانه‌زنی‌ها را درباره تکرار این حادثه پس از تهدیدات متقابل تهران و تل‌آویو مخصوصا بعد از جنگ اخیر غزه، بیشر کرده است.

در ماه‌های گذشته ایران و اسرائیل بارها کشتی‌های همدیگر را مورد هدف قرار دادند و تنش میان این دو کشور شکل جنگ دریایی به خود گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *