صفحه اصلی / ایران / تشکیل پرونده علیه یک باند کلاهبرداری شبکه هرمی ایران در ترکیه- تصویر

تشکیل پرونده علیه یک باند کلاهبرداری شبکه هرمی ایران در ترکیه- تصویر

تحقیقات درباره یک باند متقلب ایرانی که در روشی مشابه شرکت های هرمی و با تاسیس شرکت در استانبول از تعداد زیادی از شهروندان ترکیه ای کلاهبرداری کرده است؛ به اتمام رسید.

ترکیه امروز در گزارش خبری، از به اتمام رسیدن تحقیقات درباره یک باند متقلب ایرانی در استانبول خبر داد. بر این اساس، پرونده های قضایی علیه اعضای یک باند ایرانی تشکیل شد که هویت آنها مشخص شده و بیشتر آنها به خارج از کشور فرار کردند.

دادستانی ترکیه خواستار محکومیت ۲۳ متهم از جمله یک ترکیه ای به مجازات زندان از ۱۳ سال الی ۹۲۶ سال شده است. در کیفرخواست ۹۴ صفحه ای، ۴۶ نفر به عنوان «شاکی» پرونده ذکر شده اند که سرمایه های دلاری خود را به این شرکت ایرانی متقلب داده بودند.

متهمان که تابعیت ایران را دارند، قبلاً آموزشهایی تحت عنوان سمینارهای آموزشی در مالزی ترتیب داده بودند و بسته به وضعیت عضویت و میزان سرمایه گذاری اعضا وعده داده بودند که به طور منظم هر ماه ۱۰ درصد سود سهام پرداخت کنند.

در کیفرخواست دادستان ترکیه، اشاره شده که این متهمان تحت هدایت «سید جعفر جعفری» عمل می کردند، گفته شده که این شخص در مالزی فلسفه های موفقیت شخصی را آموزش می داد.

دادگاه جنایی عالی استانبول همچنین تصاویری از سایر اعضای باند این شرکت ایرانی را منتشر کرد. متهمان به دلیل «عضویت در این شبکه هرمی و کلاهبرداری از افراد که به عنوان بازرگان عمل می کردند»، در دادگاه جنایی عالی استانبول تحت تعقیب قرار گرفتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *