صفحه اصلی / ایران / جاسوس ایران در ارتش آلمان به حدود هفت سال زندان محکوم شد

جاسوس ایران در ارتش آلمان به حدود هفت سال زندان محکوم شد

شش سال و ده ماه زندان مجازاتی است که دادگاه عالی ایالت راین‌لند-فالتس آلمان برای مترجم ارتش این کشور تعیین کرده است. این فرد در همراهی با همسر خود به مدت چهار سال اطلاعات نظامی آلمان را در اختیار ایران قرار می‌داده است.

به گزارش دویچه وله، عبدالحمید س. مترجم افغان‌تبار ارتش آلمان (بوندس‌ور) بوده است. گفته می‌شود که این فرد در همراهی با همسر خود اطلاعات محرمانه ارتش آلمان را به سازمان‌های جاسوسی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران می‌فروخته است.

دادگاه عالی ایالت راین‌لند-فالتس آلمان در شهر کوبلنتس روز دوشنبه چهارم فروردین (۲۳ مارس) در جلسه غیرعلنی این فرد را به اتهام جاسوسی به شش سال و ۱۰ ماه زندان محکوم کرد.

همین دادگاه مجازات همسر مترجم پیشین ارتش آلمان را ۱۰ ماه زندان اعلام کرده است. احکام صادره از سوی دادگاه یاد شده هنوز قطعی نیستند.

بر اساس رای دادگاه یاد شده، عبدالحمید س.، مترجم پیشین ارتش آلمان به اتهام “خیانت به کشور” محکوم شده است. عبدالحمید س. به عنوان همکار غیرنظامی در استخدام ارتش آلمان بوده است.

چهار سال جاسوسی

بر اساس اطلاعات منتشر شده، عبدالحمید س. از روزهای پایانی ماه ژانویه سال ۲۰۱۳ تا اوایل فوریه سال ۲۰۱۷، به مدت چهار سال اطلاعات محرمانه و نظامی آلمان را در اختیار یکی از سازمان‌های اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران قرار می‌داده است.

گفته می‌شود که مترجم پیشین ارتش آلمان دست‌کم در هشت مورد اطلاعات نظامی را به سازمان اطلاعاتی ایران فروخته است. این فرد برای دادن این اطلاعات با مسئولان اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران در شهرهای مختلف اروپا دیدار داشته است.

همسر عبدالحمید س. نیز از سال ۲۰۱۶ در جریان همکاری همسر خود با سازمان‌های اطلاعاتی ایران بوده و مقدمات سفر او را به کشورهای مختلف اروپا فراهم می‌کرده است.

سایت فرستنده خبری “ان‌-تی‌وی” آلمان با انتشار گزارشی در این رابطه اعلام کرده است که مترجم پیشین ارتش آلمان نقشه‌های نظامی ارتش این کشور و همچنین تحلیل‌های وزارت دفاع آلمان درباره کشورهای معینی را در اختیار مقامات ایرانی قرار می‌داده است.

عبدالحمید س. در ازای فروش این اطلاعات مبلغی بیش از ۳۴ هزار یورو از ایران دریافت کرده است. ارتش آلمان به فعالیت‌های این فرد مشکوک شده و او را در ژانویه سال گذشته میلادی بازداشت می‌کند.

دادگاه بررسی اتهامات عبدالحمید س. از روز ۲۰ ژانویه سال جاری در شهر کوبلنتس آغاز شد. گفته می‌شود که عبدالحمید س. و همسر او به جاسوسی برای ایران اعتراف کرده‌اند و همین موضوع در تخفیف مجازات‌های آنان موثر واقع شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *