صفحه اصلی / ایران / حمایت علنی تلویزیون ایران از تروریسم کردی در سوریه + فیلم

حمایت علنی تلویزیون ایران از تروریسم کردی در سوریه + فیلم

تلویزیون ایران با پخش مستندی، آشکارا از گروههای تروریستی کردی و اهداف زیاده خواهانه این گروهها حمایت کرد.

شبکه «مستند» تلویزیون ایران به بهانه تحلیل حوادث شمال سوریه، با پخش مستندی، از کلمه «روژاوا» برای شرق سوریه استفاده کرد. این کلمه جعلی توسط گروههای ترویستی کردی به معنای «کردستان غربی» مورد استفاده قرار می گیرد.

لازم به ذکر است که گروههای تروریستی و زیاده خواه کردی از عنوان جعلی «روژهلات» نیز استفاده می کنند که آنرا به «کردستان غربی» تعبیر می کنند و غرب آذربایجان را نیز بخشی از آن قلمداد می کنند.

در این مستند، تلویزیون ایران همچنین از گروهای تروریستی ی.پ.گ/پ.ک.ک به عنوان «رهبران سیاسی شمال سوریه» نام می برد.

این در حالیست که مقامات و رسانه های رسمی ایران همواره از نام بردن گروههای تروریستی کردی در غرب کشور خودداری کرده و آنها را «اشرار مسلح» معرفی می کنند.

حمایت های آشکار ایران از گروههای تروریستی کردی بارها اعتراض مقامات ترکیه را به همراه داشته است. حکومت ایران همواره سعی کرده از گروه تروریستی ی.پ.گ/پ.ک.ک به عنوان اهرم فشار بر علیه ترکیه استفاده کند.

در خردادماه ۹۹، وزیر کشور ترکیه ضمن اعتراض به اسکان دادن ایران به تروریست‌های پ.ک.ک در منطقه دامبات ماکو هشدار داد اگر ارتش ترکیه وارد این منطقه شود، یک تروریست در آنجا باقی نخواهد گذاشت.

سلیمان سویلو گفت: «هم اکنون حدود صد تروریست(پ.ک.ک) در منطقه دامبات ماکو در شمال غربی ایران حضور دارند. این مسئولیت ایران است که آن‌جا را پاکسازی کند و آنها نیز نسبت به این مسئولیت آگاهند. »

ایران همچنین با ارائه بسته های تشویقی به کردها (مانند قاچاق آزادانه و کسب سودهای کلان و پیشکش کردن مناصب اداری استان آذربایجان غربی به کردها) سعی دارد مواضع آنها را در غرب آذربایجان تقویت نموده و با اسکان کردها در این مناطق، ارتباط بین ترک های ترکیه و ترک های آذربایجان جنوبی را قطع نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *