صفحه اصلی / ایران / حمله موشکی ایران به پایگاههای نظامی آمریکا در عراق و واکنش ترامپ

حمله موشکی ایران به پایگاههای نظامی آمریکا در عراق و واکنش ترامپ

سازمان تروریستی سپاه پاسداران ایران به چند پایگاه نظامی محل استقرار نیروهای آمریکایی در عراق حمله کرد.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: “ایران با شلیک بیش از ۱۲ موشک بالستیک دو پایگاه عین الاسد و اربیل در عراق که نیروهایی آمریکا در آن مستقر هستند، هدف حمله قرار داده است. در حال ارزیابی اولین خسارت ها هستیم‌‍‍”.

جاناتان هافمن، در ادامه بیانیه توضیح داد: “تقریبا ساعت ۵.۳۰ به وقت شرق آمریکا در روز ۷ ژانویه، ایران بیش از ده موشک بالستیک علیه نیروهای ارتش آمریکا و نیروهای ائتلاف در عراق شلیک کرد. این موشک‌ها از ایران شلیک شده و حداقل دو پایگاه نظامی عین الاسد و اربیل در عراق را هدف قرار داده است”.

هافمن افزود: “پنتاگون تمام اقدامات و تدابیر لازم را علیه حملات احتمالی ایران اتخاذ کرده و این دو پایگاه نسبت به علائم حمله ایران در حال آماده باش بودند”.

استفانی گریشام، سخنگوی کاخ سفید نیز در این رابطه اعلام کرد: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از حمله به پایگاه های آمریکایی در عراق مطلع است و از نزدیک اوضاع را زیر نظر دارد.

روابط عمومی سپاه پاسداران ایران بامداد امروز چهارشنبه ۸ ژانویه طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: “دهها موشک بالستیک به سمت پایگاه عین‌الاسد محل استقرار نیروهای آمریکایی واقع در استان الانبار عراق شلیک شده است”.

براساس این اطلاعیه‌، دهها موشک زمین به زمین به این پایگاه آمریکایی اصابت کرده است. این حملات سنگین موشکی نیروی هوافضای سپاه پاسداران به پایگاه آمریکایی عین الاسد در انتقام از کشته شدن قاسم سلیمانی و همراهانش بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از یک مقام سپاهی ادعا کرده دست کم ۸۰ نظامی آمریکایی کشته و حدود ۲۰۰ نفر زخمی شده اند که زخمی‌ها بلافاصله با بالگرد از این پایگاه بیرون برده شده اند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریكا با انتشار مطبی در حساب توئیتر خود در مورد حملات ایران به دو پایگاه آمریكا در عراق نوشت: “موشک های پرتاب شده از ایران، دو پایگاه نظامی در عراق را هدف قرار دادند. در حال ارزیابی و تثبیت میزان خسارات هستیم”.

وی افزود: “همه چیز تاکنون خوب است. ما قدرتمندترین و مجهزترین ارتش جهان را داریم در این خصوص فردا صبح صحبت خواهد کرد”.

گفتنی است پایگاه هوایی عین الاسد یک فرودگاه نیروی نظامی است که یک باند فرود آسفالت دارد و طول باند آن ۴ کیلومتر است. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در ۲۸ دسامبر سال گذشته وارد عراق شده و از پایگاه هوایی عین السد بازدید کرده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *