صفحه اصلی / ایران / سپاه پاسداران ایران خانه‌های مردم سوریه را مصادره می‌کند

سپاه پاسداران ایران خانه‌های مردم سوریه را مصادره می‌کند

نیروهای سپاه پاسداران ایران طی روزهای اخیر با مصادره حداقل ۶۰ خانه متعلق به مردم شهر دیرالزور سوریه، آنها را در اختیار اعضای گروه‌های تروریستی خارجی تحت حمایت خود قرار داده‌اند.

سپاه پاسداران و گروه‌های تروریستی خارجی تحت حمایت آن برای محافظت از خود در برابر حملات هوایی از مناطق مسکونی به عنوان سنگر و پناهگاه استفاده می‌کنند و در همین راستا خانه‌های بسیاری از مردم دیرالزور در نزدیکی مرز عراق را مصادره کرده‌اند.

سپاه پاسداران طی روزهای اخیر دست‌کم ۶۰ خانه متعلق به ساکنین مرکز دیرالزور و منطقه البوکمال را مصادره کرده است. بیشترین خانه‌های مصادره شده متعلق به شهروندان سوری است که خانه‌های خود را به دلیل جنگ داخلی ترک کرده و راهی کشورهای دیگر شده‌اند.

همچنین مالکیت بسیاری از خانه‌های مصادره شده در این مناطق به تروریست‌های خارجی مورد حمایت ایران انتقال یافته است. رژیم اسد به برخی از تروریست‌های خارجی که در حمایت از رژیم می‌جنگند شهروندی سوریه را اعطا کرده و با این روش مسیر مصادره خانه‌های شهروندان سوری به نفع آنها هموار شده است.

مواضع سپاه پاسداران و نیروهای تروریستی خارجی تحت امر آن در دیرالزور همواره از سوی اسرائیل، آمریکا و بعضا جنگنده‌های ناشناس بمباران می‌شود.

دیرالزور در مرز میان سوریه و عراق قرار گرفته و یکی از گذرگاه‌های مهم در مسیر زمینی ایران به لبنان به شمار می‌رود. همچنین جاده‌های مواصلاتی و لوله‌های نفت عراق و اردن نیز از این شهر عبور می‌کنند.

کنترل مرکز و غرب منطقه دیرالزور پس از عقب نشینی گروه تروریستی داعش در نوامبر ۲۰۱۷ به دست رژیم اسد که از حمایت روسیه و ایران برخوردار است، افتاد.

سپاه پاسداران شمار زیادی از نیروهای خارجی تحت امر خود از کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان و لبنان را در دیرالزور اسکان داده است. ساکنان بومی دیرالزور را عرب‌های سوریه تشکیل می‌دهند.

بخش شرقی دیرالزور در شرق رود فرات نیز در کنترل گروه تروریستی ی.پ.گ/پ.ک.ک که از حمایت آمریکا برخوردار است، قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *