صفحه اصلی / ایران / شمار مبتلایان کرونا در تهران ۲ برابر شده است؛ هشدار نسبت به ابتلا و مرگ دانش آموزان با بازگشایی مدارس

شمار مبتلایان کرونا در تهران ۲ برابر شده است؛ هشدار نسبت به ابتلا و مرگ دانش آموزان با بازگشایی مدارس

وزارت بهداشت ایران، دیروز سه شنبه ۲۵ شهریور، از شناسایی ۲۷٠۵ بیمار جدید کرونایی در شبانه روز گذشته خبر داد و با اشاره به خیز مجدد کرونا در پایتخت، اعلام کرد که آمار روزانۀ ابتلا به کرونا در تهران، نسبت به هفتۀ گذشته، دو برابر شده است.

در همین حال، رئیس انجمن پزشکان کودکان ایران، در نامه‌ای خطاب به وزیر بهداشت، درخصوص بازگشایی مدارس در شرایط پاندمی کرونا ابراز نگرانی کرد و نسبت به خطر بازگشایی مدرسه‌ها برای دانش‌آموزان و افزایش احتمال مرگ و میر در کودکان هشدار داد.

سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت ایران، روز سه شنبه ٢۵ شهریور، اعلام کرد: «بر اساس یافته های قطعی آزمایشگاهی، از ظهر دیروز تا امروز، تعداد ۲۷٠۵ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شده اند که ۱۲۹۹ نفر از آنها بستری شده اند و تعداد ۳۸١١ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در وضعیت شدید و بحرانی این بیماری و تحت مراقبت در بخش های آی سی یو قرار دارند و مجموع مبتلایان به این بیماری در ایران، به ٤۰۷ هزار و ۳۵۳ مورد رسیده است».

وی افزود: «متأسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، تعداد ۱۴۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در کشور، جان خود را از دست داده اند و مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری به ۲۳ هزار و ۴۵۳ نفر رسیده است».

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: «١٣ استان تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند و همچنین ١٥ استان های آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارند».

خیز مجدد کرونا در تهران؛ آمار بیماران کرونایی ۲ برابر شده است

دکتر علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزیر بهداشت، روز سه شنبه از خیز مجدد کرونا در تهران و برخی استانهای دیگر خبر داد و گفت: «میزان بیماران ناشی از کرونا در تهران، طی یک هفته گذشته و در مقایسه با هفته قبل از آن، دو برابر شده است».

وی ضمن اشاره به گذشت حدود هفت ماه از شیوع کرونا در کشور و همچنین پیچیدگی های ویروس کرونا با رفتارهای ناشناخته و عجیب، گفت: « با این حال این ویروس یک صداقتی هم در وجودش هست و آن این است که هر کسی به قلمرویش وارد شود را حتما مبتلا می کند و تنها چیز ثابت در دنیا درباره این ویروس همین موضوع است. بنابراین هر زمان میزان رعایت پروتکلهای بهداشتی پایین می آید، خیز بیماری شروع می شود؛ این افت و خیزها را در این بیماری زیاد مشاهده کرده ایم».

هشدار رئیس انجمن پزشکان کودکان ایران، دربارۀ احتمال افزایش مرگ دانش آموزان با بازگشایی مدارس

منصور بهرامی رئیس انجمن پزشکان کودکان ایران، در نامه‌ای خطاب به وزیر بهداشت، درخصوص بازگشایی مدارس در شرایط پاندمی کرونا به نمایندگی از اعضای این انجمن ابراز نگرانی کرده و نسبت به خطر بازگشایی مدرسه‌ها برای دانش‌آموزان و افزایش مرگ و میر کودکان هشدار داده است.

او در این نامه در اعتراض به بازگشایی مدارس، نوشته است که «در صورت همه گیری کودکان همانند آنچه در بیماران بزرگسال شاهد بودیم، متاسفانه تخت های مراقبت های ویژۀ کودکان به اندازه کافی در کشور موجود نیست بنابراین با چالش بزرگی روبرو خواهیم شد».

وی در این نامه تصریح کرده است که «امکان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی به طور کامل توسط دانش‌آموزان مخصوصاً پایه‌های ابتدایی وجود ندارد لذا در معرض قرار دادن دانش‌آموزان در محیط‌های سربسته با ازدحام زیاد منجر به افزایش میزان موارد بیماری و به تبع آن مرگ و میر بالا در کودکان خواهد شد».

او با اشاره به اینکه در ماه های اخیر، موارد فزاینده‌ای از درگیری کودکان و حتی متأسفانه چندین مورد فوت کودکان در کشور وجود داشته است، تأکید کرد که «افراد به ظاهر سالم نیز می‌توانند ناقل بدون علامت باشد و باعث گسترش شیوع ویروس شوند و انجمن پزشکان کودکان ایران با در نظر گرفتن جمیع جهات و بررسی کارشناسی موضوع پیشنهاد می‌کند در سال تحصیلی آتی تا آماده شدن شرایط لازم و تولید واکسن، تمهیدات لازم جهت برگزاری کلاس‌های درس به صورت آنلاین و از راه دور فراهم گردد و از حضور و اجتماعی دانش‌آموزان در مجالس مدارس جلوگیری به عمل آید».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *