صفحه اصلی / ایران / عفو بین‌الملل مقامات ایران را به پنهان‌کاری درباره سرنوشت اجساد چهار زندانی عرب متهم کرد

عفو بین‌الملل مقامات ایران را به پنهان‌کاری درباره سرنوشت اجساد چهار زندانی عرب متهم کرد

سازمان عفو بین‌الملل در نامه‌ای خطاب به ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه ایران، نوشت که حدود سه هفته پس از اعدام جاسم حیدری، علی خسرجی، حسین سیلاوی و ناصر خفاجیان هنوز مشخص نیست اجساد آن‌ها کجاست.

این نامه می‌گوید که مقامات ایران واقعیات را درباره سرنوشت چهار زندانی یادشده و محل دفن آن‌ها را پنهان می‌کنند و از این رو متهم به عمل مجرمانه ناپدیدسازی قهری هستند.

علی خسرجی، حسین سیلاوی، ناصر خفاجیان و جاسم حیدری روز ۱۰ اسفند در زندان سپیدار اهواز اعدام شدند. اتهام سه نفر اول حمله به یک پاسگاه انتظامی در خارج از شهر اهواز و یک کلانتری در شهر اهواز عنوان شده است. سپاه پاسداران می‌گوید که در جریان حمله به کلانتری دو مامور نیروی انتظامی کشته شده‌اند.

جاسم حیدری نیز بابت اتهام «بغی» به خاطر همکاری با یکی از «گروه‌های مخالف نظام» به اعدام محکوم شد که این حکم در آبان‌ امسال به تایید دیوان عالی کشور رسید.

سازمان عفو بین‌الملل ۲۴ بهمن امسال در نامه‌ای خطاب به رئیس قوه قضائیه ایران خواستار توقف اجرای حکم اعدام چهار شهروند عرب جنوب کشور و دادرسی مجدد عادلانه در خصوص آن‌ها شده بود.

این نامه تاکید می‌کرد که مراحل دادرسی در خصوص پرونده این محکومان به پایان نرسیده و صدور حکم اعدام برای این افراد غیرقابل قبول است.

منبع: رادیو فردا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *