صفحه اصلی / ایران / قشم: شکنجه وحشیانه نوجوان افغان در ایران – فیلم +۱۸

قشم: شکنجه وحشیانه نوجوان افغان در ایران – فیلم +۱۸

یک نوجوان افغانستانی زیر شکنجه وحشیانه اهالی و رییس شورای اسلامی روستای سلخ  جزیره قشم واقع در جنوب ایران جان باخت.

این شهروندان نژادپرست ایرانی پس از زجرکش کردن نوجوان ۱۶ ساله افغان او را به طرز فجیعی به قتل رسانده و از مراحل مختلف این جنایت فجیع فیلمبردای کرده و آنرا در شبکه های اجتماعی منتشر کرده اند.

قاتلان ادعا کرده اند این نوجوان افغان را به‌ علت «متلک گفتن به همسر رییس شورا» شکنجه شده کرده و به قتل رسانده اند. نوجوان مقتول در خانه رییس شورا، مشغول بنایی بوده است.

اما یکی از اقوام نوجوان افغان این ادعاها را «دروغ» خوانده و گفته «چون مصطفی خواستار پرداخت معاش خود شده بود، این چنین مظلومانه کشته شده است.»

این جنایت وحشیانه، خشم شهروندان افغانساتی را برانگیخته است. سفارت افغانستان در تهران و وزارت امور خارجۀ افغانستان ضمن محکوم کردن این اقدام غیرانسانی، اعلام کرده اند درباره شکنجه و قتل این نوجوان افغان تحقیق خواهند کرد.

شهروندان افغانستانی هم از طرف شهروندان ایرانی و هم از طرف دولت این کشور مورد بدرفتاری‌های نژادپرستانه، ظلم، تجاوز و قتل قرار می گیرند.

در شهریورماه سال ٩۵، نمایشگاهی از «مکشوفات کلانتری‌های شیراز» برگزار شد که در آن مواد مخدر، مشروبات الکلی و فیلم‌های غیرمجاز نمایش داده شده بود.

در کمال تاسف، در این نمایشگاه، «مهاجران غیرقانونی افغان» که توسط پلیس ایران دستگیر شده بودند، با چشمانی بسته در «قفس» به نمایش گذاشته شده بودند که این اقدام منزجر کننده و ضدانسانی، خشم افغانستانی ها را برانگیخت.

حکومت ایران همچنین هزاران جوان افغانی را در راستای منافع ایدئولوژیک خود به جنگ سوریه اعزام کرد و بیش از هزار تن از آنها را در سوریه به کشتن داد.

منبع: گوناز تی وی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *