صفحه اصلی / ایران / لحظه بازداشت دیپلمات تروریست ایرانی در ترکیه + فیلم

لحظه بازداشت دیپلمات تروریست ایرانی در ترکیه + فیلم

رسانه های ترکیه تصاویری از لحظه دستگیری «محمدرضا ناصرزاده» دیپلمات تروریست ایرانی در استانبول را منتشر کردند که تلاش داشت از فرودگاه استانبول به خارج از ترکیه فرار کند.

بر اساس تصاویر دوربین‌های مداربسته محمد رضا ناصرزاده که کارمند سرکنسولگری ایران در استانبول و دارای پاسپورت خدمت است به بخش پروازهای خارجی فرودگاه استانبول می‌آید و در کنترل پاسپورت دیده می‌شود. در نهایت این دیپلمات تروریست ایرانی از سوی نیروهای امنیتی ترکیه بازداشت می شود.

این دیپلمات ایرانی برای «علی اسفنجانی» که عامل اصلی ترور «مسعود مولوی» است گذرنامه جعلی صادر کرده تا او بتواند پس از ترور مولوی به ایران بازگردد.

مسعود مولوی نوامبر ۲۰۱۹ در منطقه شیشلی استانبول ترور شد. مولوی مدیر کانال تلگرامی «جعبه سیاه» بود که مطالب و اسنادی را در خصوص فسادهای مقامات ایران و سپاه پاسداران منتشر می‌کرد. او پیش از این افشاگریها از نیروهای سابق اطلاعاتی ایران بود.

دیروز ساعاتی بعد از انتشار خبر دستگیری محمدرضا ناصرزاده در ترکیه، وزارت خارجه ایران این خبر را «کاملا بی اساس و مبتنی بر اتهامات بی‌پایه» توصیف کرده و ادعا کرده بود، هیچ یک از کارمندان سرکنسولگری ایران در استانبول بازداشت نشده‌اند.

این نخستین بار نیست که یک دیپلمات ایرانی به اتهام تروریسم در خارج از کشور بازداشت می‌شود. پیشتر «اسدالله اسدی» دبیرسوم سفارت ایران در اتریش به اتهام توطئه برای بمب‌گذاری در یک گردهمایی مخالفان جمهوری اسلامی در حومه پاریس بازداشت و هفته گذشته در بلژیک به ۲۰ سال زندان محکوم شد.

بسیاری از کشورها معتقدند شمار زیادی از دیپلمات‌های ایرانی در خارج، در واقع ماموران اطلاعاتی هستند که در پوشش دیپلماتیک فعالیت می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *