صفحه اصلی / ایران / مایک پمپئو: کشورهای خاورمیانه یک‌صدا خواستار تمدید تحریم تسلیحاتی ایران هستند

مایک پمپئو: کشورهای خاورمیانه یک‌صدا خواستار تمدید تحریم تسلیحاتی ایران هستند

مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده، می‌گوید که کشورهای خاورمیانه یک‌صدا درخواست دارند تحریم تسلیحاتی ایران تمدید شود.

وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه ۱۶ تیر ماه در پیامی در توئیتر گفت: «از اسرائیل تا خلیج [فارس]، کشورهای خاورمیانه – که بیشتر از همه در معرض غارتگری‌های ایران هستد – یکصدا می‌گویند: تحریم تسلیحاتی [ایران] را تمدید کنید.»

مایک پمپئو افزود: «شورای امنیت سازمان ملل متحد مسئولیت دارد که به حرف‌شان گوش کند.»

ایالات متحده آمریکا با توجه به اقدامات خصمانه رژیم ایران در منطقه، حمایت از تروریسم، و مسلح کردن گروه‌های نیابتی خود در خاورمیانه که موجب بر هم زدن ثبات منطقه می‌شود، خواستار تمدید تحریم تسلیحاتی علیه تهران شده است؛ تحریمی که تحت قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت در ۱۸ اکتبر پایان میابد.

پیش از این مقامات ایالات متحده بارها تاکید کردند که چون رفتار بی‌ثبات کننده جمهوری اسلامی ادامه یافته‌است،‌ خواستار تمدید این تحریم علیه رژیم ایران هستند.

وزیر خارجه ایالات متحده، سوم تیرماه گفته بود که آمریکا اجازه نمی‌دهد با پایان تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی، ایران به سلاح‌های جدید دسترسی پیدا کند.

برایان هوک، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران، و کلی کرفت، نماینده دائم ایالات متحده در سازمان ملل متحد، نیز روز چهارشنبه ۴ تیر مفاد قطعنامه پیشنهادی واشنگتن برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را از طریق ارتباط اینترنتی برای اعضای شورای امنیت سازمان ملل تشریح کردند. آنها با اشاره به فعالیت‌های بدخواهانه جمهوری اسلامی، از جمله حمله به عربستان سعودی در سپتامبر ۲۰۱۹، و این که تهران نه از محدودیت‌ها پیروی کرده و نه رفتار تهدیدآمیز خود را تغییر داده است، گفتند که آمریکا از شورای امنیت خواسته تحریم‌های تسلیحاتی فعلی علیه جمهوری اسلامی ایران را تمدید کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *