صفحه اصلی / ایران / ممنوعیت واردات لوازم خانگی کره‌ای به ایران به دستور خامنه‌ای

ممنوعیت واردات لوازم خانگی کره‌ای به ایران به دستور خامنه‌ای

آیت الله علی خامنه ای، رهبر ایران فرمان داد که جلوی واردات لوازم خانگی کره‌ای به این کشور گرفته شود.

بر اساس گزارش خبرگزاری‌های ایران، این دستور به خواست علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، صادر شده است. او در نامه‌ای که تصویر آن در شبکه‌های اجتماعی نیز منتشر شده، به ابراهیم رئیسی نوشته است که «واردات این محصولات باعث شکستن کمر تولیدکنندگان می‌شود و باید جلوی آن گرفته شود».

تعدادی از شرکت‌های داخلی تولید لوازم خانگی ایران برای جلوگیری از واردات لوازم خانگی به این کشور از آیت الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران خواستند تا تدابیری اتخاذ کند.

خامنه‌ای در نامه‌ای به ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران اعلام کرد واردات محصولات لوازم خانگی خارجی باعث شکستن کمر تولیدکنندگان می‌شود و باید جلوی آن گرفته شود.

در پی این درخواست، رئیس دفتر رئیس جمهور ایران از وزرای صمت و اقتصاد خواست که واردات هرگونه لوازم خانگی کره‌ای به ایران را ممنوع کنند.

رئیس جمهور ایران در ۱۰ سپتامبر اظهار داشت که دیگر نیازی به محصولات شرکت‌های کره جنوبی که سرمایه‌گذاری‌های خود را از ایران در سال ۲۰۱۸ ، زمانی که آمریکا تحریم ها را از سر گرفت خارج کردند نداریم. اجازه نمی‌دهیم ‌واردات ‌‌تولید ‌را تحت‌الشعاع قرار ‌دهد.

روزنامه دنیای اقتصاد پیشتر در گزارشی، قیمت یک یخچال با کیفیت متوسط را معادل ۲۰ ماه حقوق یک کارگر در ایران برآورد کرده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *