صفحه اصلی / ایران / واکنش مایک پمپئو به اعتراضات اخیر در ایران: ایالات متحده در کنار شما است

واکنش مایک پمپئو به اعتراضات اخیر در ایران: ایالات متحده در کنار شما است

 وزیر خارجه ایالات متحده در نخستین واکنش به اعتراضات گسترده دو روز اخیر در شهرهای ایران، در توئیتی گفت که ایالات متحده در کنار مردم ایران است.

به گزارش صدای آمریکا، مایک پمپئو دیروز شنبه ۲۵ آبان در واکنش به اعتراضات مردم در ایران، ضمن بازنشر توئیت یک سال و نیم قبل خود، خطاب به مردم ایران نوشت ایالات متحده در کنار شما است.

مایک پمئپو در پیام توئیتری قبلی خود نوشته بود، «پس از چهل سال بیداد، مردم پر افتخار ایران در مورد سوء استفاده‌های حکومتشان ساکت نمی‌نشینند. ما هم ساکت نخواهیم ماند.»

وی گفته بود، «من پیامی برای مردم دارم: ایالات متحده صدای شما را می‌شنود. ایالات متحده از شما حمایت می‌کند. ایالات متحده با شماست.»

این نخستین واکنش آمریکا به اعتراضات دو روز اخیر است.

اعتراضات به گرانی بنزین از روز جمعه ۲۴ آبان ماه ۱۳۹۸ و پس از پس از انتشار ناگهانی خبر گرانی بنزین، در شهرهای مختلف ایران از جمله مشهد، خوزستان، اهواز، خرمشهر/محمره، بهبهان آغاز، و به مرور به تمام مناطق کشور کشیده شد. طی دو روز گذشته اخبار و ویدئوهای مختلفی تجمع های اعتراضی و شعارهای مردم علیه حکومت در شهرهای مختلف منتشر شده است. در برخی از شهرها معترضان بانکها را آتش زدند و با پلیس درگیر شدند.

درآمد نفتی جمهوری اسلامی براثر تحریم‌های ایالات متحده کاهش شدیدی در یکسال اخیر داشته است.

آمریکا می‌گوید جمهوری اسلامی ثروت کشور خود را به جای مردم، صرف حمایت از گروه‌های تروریستی و بی ثبات سازی در خاورمیانه می‌کند. پرزیدنت ترامپ پیشنهاد مذاکره مستقیم به مقامات ایران را داده اما آیت الله خامنه‌ای با هرگونه مذاکره مخالفت کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *