صفحه اصلی / ایران / یک زن آمریکایی به نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران متهم شد

یک زن آمریکایی به نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران متهم شد

وزارت دادگستری ایالات متحده روز جمعه ۲۸ مه/هفتم خرداد یک زن آمریکایی ساکن لاس وگاس را به تلاش برای نقض تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران متهم کرد.

به گزارش رادیو فرانسه، وزارت دادگستری ایالات متحده روز جمعه ۲۸ مه/هفتم خرداد با انتشار بیانیه‌ای یک زن آمریکایی ساکن لاس وگاس را به تلاش برای نقض ”قانون اختیارات اقتصادی در شرایط اضطراری بین‌المللی” (IEEPA) آمریکا علیه ایران متهم کرد.

”قانون اختیارات اقتصادی در شرایط اضطراری بین‌المللی” یکی از قانون‌های فدرال آمریکا در زمینه تجارت بین‌المللی است. این قانون به رئیس جمهوری این کشور اجازه می‌دهد روابط تجاری ایالات متحده با برخی از کشور‌ها را به دلیل تهدیدات امنیتی محدود سازد.

براساس بیانیه از سوی وزارت دادگستری ایالات متحده، این زن ۴۷ ساله که با نام‌های ”تینا چن” ”یا ون چن” و ”تینا دانبار” یاد می‌شود، صاحب شرکت تاپ وان زون (Top 1 Zone) با مسئولیت محدود است.

شرکت تاپ وان زون در حوزه صادرات قطعات الکترونیک و کامپیوتر فعال است و تینا چن فعالیت‌های این شرکت را از خانه‌اش در لاس وگاس مدیریت می‌کند.

در بیانیه وزارت دادگستری ایالات متحده آمده است که تینا چن با همکاری چند نفر دیگر از نوامبر ۲۰۱۵ تا مه ۲۰۱۹ دست به توطئه زده تا کالاهایی را از شرکت‌های آمریکایی خریداری و سپس آن‌ها را از طریق شرکت‌هایی در هنگ‌کنگ به اشخاصی در ایران بفروشد.

وزارت دادگستری می‌گوید که شرکت تینا چن مجوز دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری ایالات متحده ”اوفک” (OFAC) را ندارد.

تینا چن به پنهان نگه داشتن هویت افرادی که کالاهایی خریدارشده از آمریکا را برای آن‌ها ارسال می‌کرد نیز متهم است. در صورت اثبات اتهامات، تینا چن با مجازات حداکثر ۲۰ سال زندان و پرداخت یک میلیون دلار جریمه نقدی روبرو است.

نخستین جلسه دادگاه تینا چن که با اتهام توطئه برای صادرات غیرقانونی کالا به ایران روبه‌رو است، در تاریخ ۲۶ ژوئیه سال ۲۰۲۱ برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *