صفحه اصلی / جهان ترک / اعلام حمایت و هم‌دردی مردم آذربایجان جنوبی با ملت ترکیه

اعلام حمایت و هم‌دردی مردم آذربایجان جنوبی با ملت ترکیه

به دنبال آتش‌سوزی‌های گسترده در ترکیه و جان‌باختن تعدادی از شهروندان تورک در این حادثه، مردم تورک آزربایجان جنوبی با برادران تورک خود در ترکیه ابراز هم‌دردی کردند.

در این اقدام قابل تحسین، شماری از شهروندان ارومیه (اورمو) با در دست گرفتن پلاکاردهای به زبان تورکی، با ملت ترکیه ابراز همدردی کردند. بر روی این پلاکاردها نوشته شده:

«تورکیه‌ده بیر آغاج یانیرسا، آذربایجان‌دا مین اورک یانیر.

باشین ساغ اولسون تورکیه»

پیشتر در آبانماه ۹۸ هم در جریان دیدار تیم های تیراختور آزربایجان و استقلال تهران  که با حضور بیش از ۸۰ هزار تورک آزربایجان‌جنوبی  در ورزشگاه سهند تبریز برگزار شد، هواداران تیراختور به سربازان تورک «سلام نظامی» داده و از عملیات ضدتروریستی «باریش پیناری» ترکیه در شمال سوریه حمایت کرده بودند.

این اقدام شهروندان آزربایجان جنوبی، بازتاب گسترده ای در رسانه های ترکیه داشته و خشم جریان های پان فارسیستی و هواداران گروههای تروریستی کُردی را برانگیخته بود.

در روزهای گذشته بصورت همزمان ۹۸ مورد آتش سوزی گسترده در جنگل های ترکیه رخ داده است. دیروز شنبه «بکر پاکدمیرلی»، وزیر کشاورزی و جنگلداری ترکیه اعلام کرد ۸۸ مورد از این آتش سوزی ها مهار شده و تلاش ها برای مهار ۱۰ آتش‌سوزی دیگر همچنان ادامه دارد.

آتش سوزی همزمان این تعداد جنگل در جهان، بی سابقه می باشد. بسیاری از مقامات ترکیه معتقدند گروه تروریستی پ ک ک در آتش زدن جنگل های ترکیه دست داشته است.

اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه دیروز درباره احتمال تروریستی بودن آتش‌سوزی‌ها‌ گفت: «گروه تروریستی پ ک ک سال گذشته علنا آتش زدن جنگل هایمان را اعلام کرده بود. در استان حاتای هم دست به چنین کاری زد. در صورتکیه چنین ارتباطی را شناسایی کنیم که از هم اکنون نشانه‌هایی وجود دارد، به هر کجا هم برسد پیگیر بوده و اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *