صفحه اصلی / جهان ترک / ترکیه تعداد پلاژهای پرچم آبی را افزایش می‌دهد

ترکیه تعداد پلاژهای پرچم آبی را افزایش می‌دهد

وزارت محیط زیست و شهرسازی ترکیه در راستای اهداف ۲۰۲۳ فعالیت‌های ویژه ای را برای افزایش تعداد پرچم های آبی انجام داده و قصد دارد تعداد پلاژهایی که دارای پرچم آبی هستند را تا سال ۲۰۲۳ افزایش دهد.

بنا بر داده های بنیاد آموزش و محیط زیست کشور٬ ترکیه با احتساب جزایرخود دارای ۸ هزار ۳۳۳ کیلومتر خط ساحلی، ۴۵۹ پلاژ، ۲۲ اسکله و ۱۰ کشتی تفریحی دارای پرچم آبی است.

به گزارش آناتولی ترکیه٬ این کشور با ۴۵۹ پلاژ پرچم آبی در کشورهای نیم‌کره شمالی پس از اسپانیا (۵۹۰ پلاژ پرچم آبی) و یونان (۵۱۹ پلاژ پرچم آبی ) در رتبه سوم جای گرفته است.

استان‌های آنتالیا، موغلا و ازمیر به ترتیب با ۲۰۰ ٬ ۱۰۰ و ۵۲ پلاژ پرچم آبی نیز رتبه های اول تا سوم را به خود اختصاص داده اند.

محمت امین بیرپینار، معاون وزیر محیط زیست و شهرسازی ترکیه در گفتگو با خبرگزاری آناتولی اظهارداشت: «ترکیه رتبه سوم جهان را در زمینه پرچم آبی به خود اختصاص داده است. پرچم آبی در اصل مربوط به پلاژ مقابل هر هتل است. گردشگران خارجی نیز این امر را در انتخاب خود مد نظر قرار می دهند. ما نیز به هتل‌ها فشار خواهیم آورد تا اقدامات لازم را بجا آورده و هتل‌شان را در لیست پرچم آبی وارد کنند.

به این ترتیب تعداد پلاژهایی که در خواست دریافت پرچم آبی داده اند نیز افزایش خواهد یافت. هدف ما این است که در سال ۲۰۲۳ رتبه اول در این زمینه را به خود اختصاص دهیم.

برای دریافت پرچم آبی، کیفیت آب دریا باید هر ۱۵ روز توسط سازمان های بین المللی کنترل شود. ما در مورد این موضوع حساس تر خواهیم بود.

-پرچم آبی چیست؟

پرچم آبی در کشورهای عضو اتحادیه اروپا به عنوان پارامترهای میکروبیولوژیکی برای تعیین کیفیت لازم آبها با هدف شنا در استخرها و دریاهاست که به عنوان راهنما و قواعد ضروری عمل می کند.

بنیاد آموزش محیط زیست ترکیه به عنوان تنها مسئول بنیاد بین المللی آموزش زیست محیطی، فعالیت های مرتبط با پرچم آبی را از سال ۱۹۹۳ به پیش می برد. براساس رویه‌های بین المللی این جایزه سالانه یک بار اعطا می شود و تابستان هر سال نیز کنترل می‌شود.

تمیزی آب دریا، اهمیت به مدیریت زیست محیطی، فعالیت های مرتبط با آگاهی بخشی زیست محیطی، پاسخگویی به نیازهای استفاده کنندگان از پلاژها و اسکله ها و تضمین امنیت محیط جز شاخصهای جایزه پرچم آبی شناخته می شود. این جایزه ۳۳ شاخص برای پلاژها و ۲۵ شاخص نیز برای اسکله ها در نظر گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *