صفحه اصلی / جهان ترک / رونمایی از کتاب «جهان ترک» در قزاقستان

رونمایی از کتاب «جهان ترک» در قزاقستان

 مراسم رونمایی از کتاب «جهان ترک» طی چهارمین نشست انجمن انسان دوستانه بین المللی «بؤیوک چؤل» با حضور مقامات داخلی و خارجی در قزاقستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری آذرتاج، در مراسم معرفی کتاب پنج جلد «جهان ترک» که به همت آکادمی بین المللی ترک در شهر نورسلطان پایتخت قزاقستان برگزار شد، دانشمندان، مقامات دولتی و دیپلمات هایی از کشورهای ترکیه، آذربایجان، قزاقستان، قرقیزستان، ازبکستان، آمریکا، روسیه، مغولستان و سایر کشورها شرکت داشته اند.

درخان کیدیرعلی، رئیس آکادمی بین المللی ترک در این مراسم گفت: «وجود یک کتاب برای جهان ترک در خصوص مدنیت، علم، تاریخ دولت داری، صنایع نظامی و… بسیار ضروری بود و نگارش این کتاب برای جهان ترک بسیار با اهمیت است.

این کتاب پنج جلدی با موضوع جهان ترک و مسائل آن، منبع اطلاع رسانی پرباری است. این کتاب در خصوص جهان ترک معاصر، معلومات بی نظیری در اختیار خواننده قرار می دهد. در این کتاب تحلیل تمامی حوادث و موضاعات با توجه به سیر تکمیلی آن مورد بررسی قرار گرفته است.

مهمترین ویژگی این کتاب، نگارش آن به زبانی ساده، قابل فهم و علمی می‌باشد که باعث ارتباط با گستره ای وسیع از مخاطبان می شود.»

کتاب پنج جلدی «جهان ترک» از طرف آکادمی بین المللی ترک و به زبان ترکی قزاقستانی تهیه و به چاپ رسیده و در پنج بخش «اصول و ارزش های پایه‌ای مدنیت ترک»، «ملل ترک»، «تاریخ دولت داری ترکان»، «ترک شناسی» و «شخصیت های تاریخی جهان ترک» می باشد.

همچنین در این کتاب در خصوص زبان های ترکی، تاریخ و مدنیت ترک ها، دیپلماسی ترک ها، نحوه زندگی، آداب و رسوم، جهان‌بینی ترک‌ها و موقعیت ترک‌ها در جهان معاصر به تفصیل توضیح داده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *