صفحه اصلی / جهان / سازمان ملل: ترکیه میزبان بیشترین شمار پناهجویان در جهان است

سازمان ملل: ترکیه میزبان بیشترین شمار پناهجویان در جهان است

سخنگوی دفتر کمیسیاری عالی پناهجویان سازمان ملل متحد اعلام کرد که ترکیه برای پنجمین سال از بیشتر شمار پناهجویان در جهان میزبانی می کند.

سلین اونال، سخنگوی دفتر کمیسیاری عالی پناهجویان سازمان ملل متحد در ترکیه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار آناتولی در ارزیابی گزارش گرایش های جهانی این سازمان گفت: ترکیه برای پنجمین سال متوالی میزبان بیشترین شمار پناهجویان در بین کشورهای جهان است.

وی افزود: همکاری های ما با ترکیه در این زمینه ادامه دارد. رفتارهای ترکیه نه تنها از سوی ما بلکه از سوی جوامع بین المللی نیز مورد تحسین قرار می گیرد. ترکیه و کشورهایی که میزبان شمار زیاد پناهجویان هستند، باید حمایت شوند.

اونال ادامه داد: متاسفانه در وضعیت کنونی درگیری ها متوقف نمی شوند. شمار زیاد و بی سابقه ای وطنشان را ترک کرده و در پی تغییر محل زندگیشان هستند. امسال نیز شاهد افزایش این شمار بودیم.

سخنگوی دفتر مذکور رفتارهای ظالمانه، نقض حقوق بشر را دلیل اصلی مهاجرت دانست و گفت: آن ها هیچ فرقی با بقیه ندارند. تنها تفاوت آن ها با ما تجربه های اتفاقات غیرطبیعی آن ها هستند. پناهجویی یک روند بسیار دشوار است و شما مجبورید که در آن زمان کشورتان را ترک کرده و از زندگی و تحصیلات خود فاصله بیگرید.

بر اساس گزارش گرایش‌های جهانی کمیسیاری عالی پناهجویان سازمان ملل متحد، ترکیه از ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار پناهجو میزبانی می کند.

بر این اساس در سال ۲۰۱۸ بیش از ۱۳.۶ میلیون نفر به دلیل درگیری و رفتارهای ظالمانه آواره شده اند. حدود ۱۰.۸ میلیون نفر از این افراد در داخل کشورشان جابجا شده، و بقیه نیز به کشورهای دیگر پناه برده اند.

شهروندان سوریه با ۶ میلیون ۷۰۰ هزار نفر بیشترین شمار پناهجویان جهان را تشکیل می دهند. پناهجویان افغان با ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر، سودان جنوبی۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر، میانمار ۱ میلیون و صد هزار نفر و سومالی ۹۰۰ هزار نفر پس از شهروندان سوریه قرار گرفته اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *