صفحه اصلی / جهان ترک / شهر بورسای ترکیه پایتخت فرهنگی جهان تورک در سال ۲۰۲۲ شد

شهر بورسای ترکیه پایتخت فرهنگی جهان تورک در سال ۲۰۲۲ شد

بورسای ترکیه در سی و هشتمین نشست سالانه سازمان بین‌المللی فرهنگ تورکی «TÜRKSOY» که در شهر خیوه ازبکستان برگزار شده‌است، به عنوان پایتخت فرهنگی جهان تورک سال ۲۰۲۲ میلادی انتخاب شد.

محمت نوری ارسوی، وزیر گردشگری ترکیه طی سخنانی در این نشست ضمن پیشنهاد اعلام بورسا به عنوان پایتخت فرهنگی جهان تورک گفت: «استان بورسا که سال‌ها پایتخت امپراتوری عثمانی بود، با جاذبه‌های تاریخی، توریستی و با هنر معماری شگرف و شکوه خود هر بیننده‌ای را مسحور می‌سازد. بنابرین انتخاب شهر بورسا به عنوان پایتخت فرهنگی جهان تورک به حمایت شما نیاز دارد. امیدوارم بورسا نیز در میان شهرهای خیوه، اسکی‌شهیر و کاستامونو که قبلا پایتخت فرهنگی جهان تُرک اعلام شده بودند، قرار گیرد.»

در این راستا شرکت کنندگان در نشست مذکور با پذیرفتن پیشنهاد مورد مطرح تصمیم گرفتند تا شهر بورسا را به عنوان پایتخت فرهنگی جهان تورک برای سال ۲۰۲۲ اعلام کنند.

بر اساس تصمیمات دیگر که در این نشست گرفته شده‌است، سال ۲۰۲۲ میلادی به نام سال بزرگداشت توکتوبولوت عبدمومونُوف، نویسنده برجسته قرقیزستان که سال آینده یکصدمین سالگرد تولد وی است، فکرت امیروف آهنگساز برجسته جمهوری آذربایجان و سلیمان چلبی، متصوف تورک که سال ۲۰۲۲ میلادی ششصدمین سالگرد درگذشت وی است، اعلام شد.

آناتولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *