صفحه اصلی / جهان / لندن:یک مرد یهودی که به تنهایی هر روز به ظلم دولت چین علیه ترکان اویغور اعتراض می کند

لندن:یک مرد یهودی که به تنهایی هر روز به ظلم دولت چین علیه ترکان اویغور اعتراض می کند

 یک مرد یهودی هر روز با در دست گرفتن پلاکاردی در مقابل کنسولگری چین می ایستد و نسبت به ظلم دولت کمونیستی چین به ترکان اویغور اعتراض می کند.

این مرد یهودی که «آندرو» نام دارد هر روز ساعت ۶ تا ۷ عصر با در دست داشتن پلاکاردی در مقابل دفتر فرهنگی چین در لندن می ایستد.

بر روی پلاکارد عبارت «۳ میلیون مسلمان در اردوگاه های کار اجباری چین زندانی هستند» نوشته شده است.

به گزارش خبرگزاری ایندپندنت، آندرو که  یهودی و شهروند بریتانیا است مدت هاست که روز در ساعت مقرر اعتراضش را نشان می دهد.

او در به خبرنگاران می گوید: به دلیل تجربه شخصی، من احساس نمی کنم که بتوانم در خانه بنشینم و تنها نظاره گر باشم.

در برخی از روزها تعدادی از شهروندان بریتانیا نیز به اعتراض آقای آندرو ملحق می شوند اما او اغلب به تنهایی در مقابل کنسولگری چین می ایستد.

اعتراض متداوم این شهروند یهودی ساکن لندن، بازتاب گسترده ای در مطبوعات داخلی بریتانیا و جهان داشته است.

گفتنی است میلیون ها مسلمان ترک اویغور در اردوگاه‌های بازپروری اجباری دولت چین در منطقه خودمختار ترکستان شرقی (سین‌کیانگ) محبوس هستند.

دولت چین همواره درخواست‌ نمایندگان سازمان های مردم نهاد، حقوق بشری و سازمان ملل متحد برای سفر به منطق و بررسی شرایط مسلمانان اویغور از نزدیک را رد کرده است.

براساس گزارش اخیر سازمان دیده بان حقوق بشر دولت چین به بهانه “تدابیر پلیسی پیشگیرانه” بسیاری از اویغورهای بی‌گناه را بدون هیچ روند قضایی در اردوگاه های اجباری محبوس کرده است.

پکن در اکتبر ۲۰۱۸ به وجود پایگاه‌های نظامی سری در منطقه ترکستان شرقی که در آن مسلمانان نگهداری می‌شوند، اعتراف کرد. چین در توجیه این سیاست خود ادعا کرده که این اقدامات برای “مبارزه با تروریسم” صورت می‌گیرد.

براساس داده‌های سازمان عفو بین‌الملل، پارلمان اروپا و دیده بان حقوق بشر، از سرنوشت بسیاری از روشنفکران، دانشمندان، ورزشکاران و هنرمندان اویغور که در «اردوگاه‌های اجباری» چین به سر می‌برند، اطلاعی در دست نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *