صفحه اصلی / جهان ترک / مراسم روز همبستگی ترک های افغانستان برگزار شد + عکس

مراسم روز همبستگی ترک های افغانستان برگزار شد + عکس

«روز همبستگی تورک های افغانستان» از سوی شورای همبستگی تورک های افغانستان در تالار مطبوعات وزارت اطلاعات و فرهنگ این کشور گرامی داشته شد.

در این نشست متنفذین، بزرگان، وکلای پارلمان و سایر شخصیت های ملی افغانستان شرکت کرده بودند.

در این مراسم «دکتر عظیم خنجانی» رهبر و رئیس شورای همبستگی تورک های افغانستان؛ ضمن خوشامدگویی به مهمانان، از دولت افغانستان برای درج قومیت تورک در شناسنامه های الکترونیکی سپاسگزاری نمود.

دکتر خنجانی در ادامه از مسئولان دولت افغانستان خواست بستر مشارکت سیاسی برای تورک ها در کشور را مساعد نمایند و از ارزش های فرهنگی و زبان تورکی حمایت و پشتیبانی کنند.

دیگر مهمانان نیز پیرامون اهمیت و ارزش فرهنگی و پیشینه تاریخی تورک ها در افغانستان سخنرانی نموده و تنوعات فرهنگی را در کشور سبب بالندگی و فرصتی برای استفاده از تجربیات و آموخته های مختلف عنوان نمودند. آن ها تاکید نمودند که باید برای تأمین عدالت اجتماعی در کشور گام های مهم برداشته شده و فرصت حضور تمام اقوام کشور بصورت معنی دار در پروسه های ملی کشور  فراهم گردد.

همچنان در حاشیه این نشست از تمام طوایف و شاخه های مختلف تورک دعوت به عمل آمد تا همه باهم برای حفظ غرور و عزت و اقتدار تورک ها تحت محور «تورک» باهم بسیج شده و همه آنان به نام هویت تورک شناسنامه الکترونیکی بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *