صفحه اصلی / جهان ترک / نام شورای ترک به «سازمان حکومت‌های ترک» تغییر می‌یابد

نام شورای ترک به «سازمان حکومت‌های ترک» تغییر می‌یابد

وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد که نام شورای ترک به «سازمان حکومت‌های ترک» تغییر خواهد یافت.

به گزارش آناتولی ترکیه، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در نشست شورای وزرای خارجه شورای ترک که در استانبول برگزار شد، اظهار داشت: فردا در هشتمین اجلاس سران شورای همکاری کشورهای ترک‌‌زبان تصمیمات تاریخی اتخاذ خواهد شد.

وی تاکید کرد: با حضور ترکمنستان به عنوان کشور ناظر این تابلو تکمیل خواهد شد و نام مجلس خانوادگی خود را به “سازمان حکومت‌های ترک” تغییر خواهیم داد؛ زمان این مسئله فرا رسیده است.

چاووش‌اوغلو با بیان اینکه سازمان مشترک جهان ترک به یک برند جهانی تبدیل شده است، گفت: این موفقیت همه ما است. اکنون در آستانه یک تحول مهم برای انطباق با جهان در حال تغییر هستیم. ما شاخه‌های مختلف یک درخت بزرگ هستیم که از یک ریشه تغذیه می‌کنیم. ما با تحکیم وحدت خود بدون فراموش کردن ریشه و اصل خود، قدرت بین‌المللی خود را افزایش خواهیم داد.

وی تاکید کرد: آسیا سرزمین اجدادی ما است و به مرکز ثقل سیاست جهانی تبدیل شده که این اهمیت و مسئولیت شورای ترک را افزایش داده است.

چاووش‌اوغلو با بیان اینکه در اجلاسی که فردا برگزار می‌شود تصمیمات تاریخی اتخاذ می شود، ادامه داد: در گام نخست با حضور ترکمنستان به عنوان کشور ناظر این تابلو تکمیل خواهد شد به بردار عزیزم رشید مرداف خوش آمد می گویم. در گام دوم نام شورای خانوادگی خود را به “سازمان کشورهای ترک” تغییر می‌دهیم و سوم اینکه آیین نامه اصلاح شده شورای ریش‌سفیدها را می پذیریم.

وی اذعان داشت: چهارم اینکه وضعیت ناظر و مشارکت به وضوح مشخص خواهد شد. ما با حفظ هویت اصلی خود می توانیم قدرت جذب سازمان خود را افزایش دهیم و پنجم اینکه فردا چشم انداز جهان ترک در ۲۰۴۰ را نیز تایید خواهیم کرد.

چاووش‌اوغلو با تاکید بر اینکه چشم‌انداز جهان ترک در ۲۰۴۰ چشم انداز آینده این سازمان را آشکار می کند، گفت: همانطور که ریشه‌های ما مشترک است، چشم انداز ما نیز برای آینده نیز باید مشترک باشد.

وزیر خارجه ترکیه تصریح کرد: ما در دوره ریاست دوره‌ای خود در این شورا سند اجرایی وضع خواهیم کرد. پیشنهاد می‌کنم این سند که یک نقشه راه ۵ ساله است در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ به تصویب شورای برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *