صفحه اصلی / جهان / هفت شرکت ترکیه وارد لیست بزرگ‌ترین شرکت‌های صنایع دفاعی جهان شدند

هفت شرکت ترکیه وارد لیست بزرگ‌ترین شرکت‌های صنایع دفاعی جهان شدند

براساس جدیدترین گزارش مجله معتبر «دیفنس نیوز» آمریکا، شمار شرکت‌های صنایع دفاعی ترکیه که وارد فهرست ۱۰۰ شرکت برتر صنایع دفاعی جهان شده اند به ۷ مورد افزایش یافت.

این مجله همه ساله لیست ۱۰۰ شرکت برتر صنایع دفاعی جهان موسوم به «دیفنس نیوز تاپ ۱۰۰» را منتشر می‌کند.

شرکت آسلسان ترکیه برای نخستین بار در سال ۲۰۰۶ وارد فهرست ۱۰۰ شرکت برتر صنایع دفاعی جهان شد و رتبه ۹۳ را به خود اختصاص داد. این شرکت سال گذشته در جایگاه ۵۲ بزرگ‌ترین شرکت تولید کننده تجهیزات دفاعی قرار گرفت و امسال نیز به موفقیت خود ادامه داده است.

شرکت آسلسان در لیست امسال دیفنس نیوز در میان ۵۰ شرکت برتر جای گرفته و رتبه ۴۸ را به دست آورده است. میزان حجم در گردش این شرکت سال ۲۰۱۹ با رشد ۲۱ درصدی نسبت به سال پیش از آن به ۲ میلیارد و ۱۷۲ میلیون دلار بالغ شده است.

همچنین شرکت «توساش» ترکیه که در زمینه تولید قطعات هواپیماهای نظامی و مسافربری فعالیت می‌کند نیز در جایگاه ۵۳ برترین شرکت های صنایع دفاعی جهان ایستاده است.

صنایع موتورسازی توساش ترکیه در سال ۱۹۸۵ به منظور مونتاژ موتور جنگنده های اف-۱۶ تاسیس شد اما با گذشت زمان به یکی از شرکت‌های پیشرو در تولید قطعات مختلف موتورهای پیشرفته مورد استفاده در هواپیماهای مدرن درآمد.

هم اکنون این شرکت بیش از ۱۵۰۰ قطعه مورد استفاده در ساخت ۵۰ مدل مختلف موتور هواپیما را تولید می‌کند. شرکت توساش ترکیه بیشترین قطعه را با ۴۰ قطعه یدکی مختلف برای موتور مدل «LEAP» تولید می‌کند. این موتور هم اکنون بر روی هواپیماهای مسافربری ایرباس A320neo، بوئینگ ۷۳۷ Max و COMAC C919 نصب می‌شود. این شرکت همچنین موتور مورد استفاده در بالگردهای شاهین سیاه T-70 را تحت لیسانس شرکت جنرال الکتریک تولید می‌کند.

شرکت‌های «BMC» با رتبه ۸۹، «راکت‌سان» با رتبه ۹۱ و شرکت مهندسی فن‌آوری‌های دفاعی «STM» نیز در رتبه ۹۲ این فهرست ایستاده اند. از سوی دیگر شرکت‌های «FNSS» و «HAVELSAN» نیز دیگر شرکت‌های ترک حاضر در لیست بزرگترین شرکت‌های صنایع دفاعی جهان هستند.

در صدر فهرست منتشر شده از سوی مجله دیفنس نیوز، مانند سالهای گذشته شرکت‌های آمریکایی چون لاکهید مارتین، بوئینگ، جنرال داینامیک، نورتروپ گرامان و شرکت ریتون قرار دارند.

منبع: آناتولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *