صفحه اصلی / جهان ترک / وزارت دفاع ترکیه: پروژه «تیپ برادری» میان آذربایجان و ترکیه آغاز شد

وزارت دفاع ترکیه: پروژه «تیپ برادری» میان آذربایجان و ترکیه آغاز شد

وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که پروژه «تیپ برادری» به منظور افزایش توان عملیاتی مشترک میان ارتش ترکیه و آذربایجان آغاز شده است.


سرگرد پینار کارا، افسر اداره ارتباطات وزارت دفاع ترکیه در گفتگو با خبرنگاران در آنکارا درباره همکاری‌های نظامی میان آذربایجان و ترکیه گفت: پروژه «تیپ برادری» به منظور افزایش توان همکاری و توان عملیاتی مشترک میان ارتش ترکیه و آذربایجان آغاز شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: رزمایش‌ها و دوره‌های آموزشی مشترک میان نیروهای نظامی آذربایجان و ترکیه نیز ادامه دارد. رزمایش «برادری خدشه ناپذیر ۲۰۲۱» نیز طی روزهای ۵ تا ۸ اکتبر در جمهوری خودمختار نخجوان برگزار می‌شود.

سرگرد کارا ادامه داد: هدف از اجرای این رزمایش افزایش سطح هماهنگی میان نیروی زمینی ارتش دو کشور است. بر مبنای اصل «دو دولت، یک ملت» مانند گذشته در آینده نیز در هر شرایطی در کنار خواهران و برادران آذربایجانی خود خواهیم ایستاد.

افسر اداره ارتباطات وزارت دفاع ترکیه در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در ماه سپتامبر ۱۴۸ تروریست از جمله برخی اعضای داعش در شمال سوریه از پای درآمدند.

وی با اعلام اینکه از ۲۴ ژوئیه ۲۰۱۵ تاکنون ۱۸ هزار و ۵۴۹ تروریست در عملیات‌های ارتش ترکیه از پای درآمده‌اند، افزود: از ابتدای امسال نیز ۲ هزار و ۸۱ تروریست از پای درآمده‌اند. طی ماه سپتامبر ۱۷ عملیات ضد تروریسم در داخل و خارج کشور اجرا و ۱۳۹ تروریست کشته شده‌اند.

سرگرد کارا با اشاره به اقدامات نیروهای امنیتی ترکیه در مقابله با مهاجرت غیرقانونی توضیح داد: با توجه به تحولات اخیر افغانستان تدابیر لازم در مرز کشور با ایران اتخاذ شده است. طی سال جاری از ورود ۷۷ هزار و ۳۴ مهاجر غیرقانونی از طریق مرز ایران به کشور جلوگیری شده است.

وی اظهار کرد: طی ماه سپتامبر ۱۳۸۸ نفر هنگام تلاش برای عبور غیرقانونی از مرزهای کشور دستگیر شدند و از عبور ۲۷ هزار و ۶۸۶ نفر جلوگیری شد.

افسر اداره ارتباطات وزارت دفاع ترکیه درباره اقدامات آنکارا در واکنش به تحرکات یونان در دریای اژه و مدیترانه شرقی نیز تصریح کرد: علاوه بر اقدامات دیپلماتیک برای مقابله با اقدامات غیرقانونی و تحریک آمیز یونان، اقدامات میدانی نیز بر اساس اصل مقابله به مثل ادامه دارد.

سرگرد کارا درباره آخرین تحولات مربوط به شمال سوریه نیز گفت: طی یک ماه اخیر چهار غیرنظامی از جمله کودکان طی حملات توپخانه‌ای رژیم اسد به ادلب جان باخته و ۲۰ غیرنظامی نیز زخمی شده‌اند.

آناتولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *