صفحه اصلی / ایران / گنبد: روزنامه نگار ترکمن «آمان محمد خوجملی» روانه زندان شد

گنبد: روزنامه نگار ترکمن «آمان محمد خوجملی» روانه زندان شد

آمان محمد خوجملی روزنامه نگار تورکمن بر اساس حکم شعبه پنجم دادگستری گنبدکاووس در استان گلستان(تورکمن صحرا) روانه زندان شد.

وی روز ۲۰ بهمن ماه ۱۳۹۸، در منزل شخصی اش در روستای «حاللی آخون» از توابع گنبد توسط نیروهای امنیتی ایران پس از تفتیش خانه اش، بازداشت و به قید کفالت آزاد شده بود.

این روزنامه نگار تورکمن پنچ روز پس از انتخابات فرمایشی ریاست  جمهوری ایران، بر اساس حکم شعبه پنجم دادگستری گنبد کاووس، روانه زندان  شد تا مدت حبس خود را بگذراند.

آمان محمد از روزنامه نگاران سرشناس تورکمن صحراست(تورکمنستان جنوبی) که مقاله هایش در نشریات محلی و سایتهای اینترنتی و دنیای مجازی به شکل مستمر منتشر می شود. این روزنامه که نگاهی انتقادی به سیاست حاکم بر جامعه تورکمن صحرا و کل ایران دارد، پیش از این چندین بار توسط نیروهای اطلاعاتی ایران تهدید شده بود، اما این تهدیدها مانع نوشتن و ارائه نظر و انتقادات وی نشده بود.

اتهام آمان محمد «نشر اکاذیب» و «تشویش اذهان عمومی» عنوان شده است.

خبرها حاکی از آن است که  قرار ضمانت کفالت  و ارائه وثیقه برای این فعال رسانه و کنشگر سیاسی توسط  شعبه ۵ بازپرسی گنبد پذیرفته نشده  و وی با حکم قاضی جوان گنبدی بازداشت موقت شده و پس از آن به زندان انتقال یافته است.

آمان محمد از مدافعان تحریم انتخابات فرمایشی ایران بود و به نظر می رسد یادداشتهای سیاسی اش در روزهای انتخابات در تایید قطعی حکم زندانی شدنش موثر بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *