صفحه اصلی / جهان / رئیس جمهور سابق ارمنستان: آذربایجان ستیزی ما را به ناامیدی و مرگ کشانده

رئیس جمهور سابق ارمنستان: آذربایجان ستیزی ما را به ناامیدی و مرگ کشانده


لئون تر پطروسیان؛ رئیس جمهور سابق ارمنستان در یک مصاحبه تلویزیونی از رهبران سیاسی کشورش خواست تا شعارهای «ضدآزربایجانی» و «تهدید باکو» را متوقف کنند. او می گوید جامعه ارمنستان سه دهه است که «گرفتار» آزربایجان ستیزی شده و این رویه به ابرازی برای پیروزی در انتخابات و کسب مقام تبدیل شده است.

به گزارش «استپوتنیک ارمنستان» پطروسیان گفت: «هنوز هیچ نتیجه ای از شکست در جنگ نگرفته ایم! نیکول پاشینیان تنها مقصر شکست ارمنستان نیست او “فرزند مخالفت” است و مخالفان باید بپذیرند که پاشینیان فرزند فکری آنهاست. از سال ۱۹۹۷ تاکنون به استثنای جنبش ملی ارمنستان، رهبران سیاسی در ارمنستان بطور مداوم تمام ابتکارات و تلاشهایی را که برای حل و فصل درگیری قاراباغ انجام شد و برای ایروان مفید بود را رد کردند.»

رئیس جمهور سابق ارمنستان افزود: «تمامی رهبران از سیاست حفظ وضعیت موجود در قاراباغ استقبال کردند و هیچ گونه مصالحه ای را نپذیرفتند. در نتیجه، آنها کشور را به چنان فاجعه ی برزگی رسانده اند که اکنون فقط پاشینیان مقصر شناخته می شود. ارمنستان و دیاسپورا هنوز هیچ نتیجه ای از این شکست نگرفته است.»

او ادامه داد: «ارمنستان نه به آزربایجان بلکه به خود باخت است. به توسعه نیافتگی و نفوذ اندیشه سیاسی پوچی باخته که انتظارات خیالی را رواج می دهد. باید بپذیریم که انتظارات بیهوده از جهان خارج و تهدید آزربایجان و ترکیه هیچ معنایی ندارد. با این حال این روند همواره در طول مبارزات انتخاباتی تشدید می شود. این بدان معناست که مردم ارمنستان همواره با شکست و ناامیدی روبرو خواهند شد.»

لئون تر پطروسیان همچنین گفت: «تضعیف پاشینیان به نفع باکو است و نیروهایی که علیه پاشینیان فعال شده اند در واقع ناخواسته برنامه های آزربایجان را اجرا می کنند. در مبارزات انتخاباتی بدون در نظر گرفتن منافع ملی و تنها با هدف پیروزی قدم برمی داریم و لذا به نوعی در سیاست های آزربایجان شریک می شویم.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *