صفحه اصلی / جهان / هشدار مسکو به ایروان در خصوص قره باغ

هشدار مسکو به ایروان در خصوص قره باغ

وزیر خارجه روسیه درخصوص بیان «اظهارات احساسی» درباره قاراباغ به ارمنستان هشدار داد.

سرگئی لاوروف دیروز دوشنبه (۲۹ دی) در کنفرانس مطبوعاتی ویدئویی که به جمع بندی نتایج سیاست خارجی روسیه در سال ۲۰۲۰ اختصاص داشت، گفت اظهارات سیاسیون ارمنی در مورد قاراباغ می تواند نتیجه عکس داشته باشد.

وزیر خارجه روسیه گفت: «بهتر است از اظهار نظرهای احساسی اجتناب شود. قبل از شروع جنگ نیز شاهد چنین اظهارات احساسی در مورد قاراباغ بودیم که نتیجه آن را دیدیم.»

لاوروف بدون اشاره به نام خاصی تاکید داشت اظهارنظرهای احساسی برخی از مقامات ارمنستان در روند کاهش تنش در منطقه اختلال ایجاد می کند.

درحال حاضر شماری از سیاسیون مطرح ارمنستان با سرپوش گذاشتن بر شکست تاریخی از آذربایجان (آزربایجان)، در تلاش برای سوق دادن اذهان عمومی ارامنه به آماده شدن برای «جنگ سوم قاراباغ» هستند.

وزیر خارجه روسیه در ادامه به سخنان اشغالگرایانه دیوید تونویان؛ وزیر دفاع سابق ارمنستان درباره «جنگ جدید برای اراضی جدید» نیز اشاره کرد و گفت: «همچنین، باید از اینگونه اظهار نظرها نیز دوری جست. بیان این جمله تاثیر بسیار منفی داشت.»

وزیر دفاع ارمنستان قبل از آغاز جنگ ۴۴ روزه قاراباغ و در جریان حملات تروریستی به منطقه تووز آزربایجان از استراتژی ارمنستان تحت عنوان «جنگ جدید برای اراضی دید» نام برده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *