صفحه اصلی / جهان / کشورهای خسارت دیده در سقوط هواپیمای اوکراین در لندن گرد هم می‌آیند

کشورهای خسارت دیده در سقوط هواپیمای اوکراین در لندن گرد هم می‌آیند

وزرای خارجه پنج کشوری که اتباع آنها در هواپیمای سرنگون‌شده اوکراینی کشته شده‌اند، روز پنج‌شنبه ۱۶ ژانویه در لندن با یکدیگر ملاقات می‌کنند. این کشورها قصد دارند امکان اقدام قانونی علیه ایران را بررسی کنند.

وزیر خارجه اوکراین این خبر را روز دوشنبه در حاشیه یک دیدار رسمی در سنگاپور اعلام کرد.

به گزارش دویچه وله، وادیم پریستایکو همچنین گفته است در این جلسه درباره جبران خسارت و تحقیق درباره این حادثه گفت‌وگو خواهد شد.

وزیر خارجه اوکراین گفته است ادعای ایران مبنی بر اینکه هواپیمای خطوط هوایی اوکراین در حال نزدیک شدن به یک پایگاه نظامی بوده است “مزخرف” است. به گفته پریستایکو، تهران با تحویل جعبه سیاه هواپیما به کی‌اف موافقت کرده است.

امیرعلی حاجی‌زاده در سخنانش پس از پذیرش مسئولیت شلیک موشک به این هواپیمای مسافربری، ادعا کرد که شرایط در آن زمان کاملا جنگی بوده و این هواپیما نیز در حال نزدیک شدن به یک مرکز حساس نظامی بوده است.

ابتکار نشست وزرای خارجه این پنج کشور از سوی وزیر خارجه اوکراین بوده و او تاکید کرده که در این نشست قرار است راه‌های پیگیری قانونی سرنگون شدن هواپیمای اوکراینی توسط موشک سپاه پاسداران بررسی شود.

پنج کشوری که اتباعشان در جریان سرنگونی این هواپیما کشته شده‌اند عبارتند از اوکراین، کانادا، افغانستان، سوئد و بریتانیا. تمامی ۱۷۶ سرنشین و خدمه این هواپیما در اثر شلیک مستقیم موشک سپاه پاسداران کشته شدند. بیشترین مسافران پس از ایران، اتباع کانادا بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *