صفحه اصلی / جهان / گزارش یک رسانه خبری ژاپن از جنایت بزرگ چین بوسیله ویروس چینی کرونا + تصویر

گزارش یک رسانه خبری ژاپن از جنایت بزرگ چین بوسیله ویروس چینی کرونا + تصویر

رسانه خبری اپل‌دیلی ژاپن می‌نویسد: «چین تنها، آزمایش COVID-19 را متوقف کرده و به همین دلیل خبری از موارد جدید ابتلا به کرونا نیست.»

به گزارش گاماج به نقل از گوناز تی وی؛ جهان از خبری مبنی بر اینکه چین “منحنی مبتلایان به کرونا را صاف‌کرده است” خوشحال است، چراکه چین مدعی است موارد جدید ابتلا به COVID-19 ندارد و کرونا را از بین برده است.


رئیس جمهور چین

اما گزارشی که طی روزهای گذشته از طرف Apple Daily HK از ژاپن منتشرشده است، می‌گوید که «این منظره نمایشی چین دروغ است.»

مصاحبه‌ای که توسط appledaily_hk، خبرنامه ژاپنی با پزشکان ووهان انجام‌شده تأیید می‌کند که «ووهان آزمایش تست تشخیص ویروس کرونا را متوقف کرده است و به همین دلیل میزان ابتلایان جدید در آنجا = ۰ است. آن‌ها همچنین مردم را در قرنطینه‌ها به حال خود رها کرده‌اند.»

بسیاری از روزنامه‌نگاران با شنیدن این خبر اظهار داشته‌اند که «امیدوارند که این خبر درست نباشد.» اما درواقع، چین گزارش خود از ویروس کرونا در ووهان را در سایه قرار داده است.

بر اساس گزارش خبری ژاپنی، چین نه‌تنها در مورد شیوع بیماری،  تعداد مبتلایان و قربانیان کرونا دروغ گفته، بلکه پزشکان و سایر متخصصانی که در مورد شیوع و پیدایش ویروس تحقیق می‌کردند را نیز ناپدید کرده، زیرا آن‌ها آنچه را که می‌دانستند به خارج از چین می‌گفتند.


لی ولنلاینگ

«لی ولنلاینگ»؛ اولین دکتری بود که شیوع ویروس کرونا به خارج از چین گزارش داد، تا پس‌ازآنکه خود بر اثر بیماری کرونا جانش را از دست بدهد؛ مجبور بود سکوت کند.

هیچ خبرگزاری قادر نبود که با «لی ولنلاینگ» تماس بگیرد و با او مصاحبه‌ای انجام دهد، بسیاری معتقدند که ممکن است او عمداً به قتل رسیده باشد.

در ژانویه ۲۰۲۰، چین به سازمان بهداشت جهانی هم دروغ گفت و ادعا كرد كه «این ویروس از انسان به انسان دیگر، قابل‌انتقال نیست.» WHO نیز با اعتماد به این قضیه به جهان چنین پاسخگو شد:

«تحقیقات مقدماتی که توسط مقامات چینی انجام‌شده است نشان می‌دهد که هیچ مدرک مشخصی از انتقال انسان به انسان از ویروس کرونا (۲۰۱۹-nCoV) که در ووهان چین شناسایی و پیدا نشده است.» ___ Jan 14, 2020

این موضوع اصلاً درست نبود، چین از نحوه انتقال ویروس موردنظر خبر داشت و دروغ گفته بود.

بنی آرتور جانسون؛ مقاله‌نویس سیاسی آمریکایی در توییتر رسمی خود با اشتراک گذاشتن تصویر زیر در ۱۹ مارس می‌نویسد:

«این داستان از ۲ ژانویه شروع شد، این حرامزاده‌ها (چینی‌ها) می‌دانستند. آن‌ها می‌دانستند و آن‌ها کرونا را از جهان پنهان کردند. چین دروغ گفت، مردم مردند.»

تلاش‌ها برای ورود به داخل شهر ووهان برای رصد وضعیت پس از شیوع این بیماری با مقابله سخت از سوی رهبری چین روبرو شد. در حال حاضر چین در تلاش است تا مقصر شیوع ویروس را ایالات‌متحده آمریکا جلوه دهد.

وزیر خارجه ایالات متحده نیز روز گذشته، بار دیگر چین و ایران، همچنین روسیه را هدف انتقادهای خود قرار داده و می‌گوید این کشورها در مورد شیوع ویروس کرونا «به کارزار ارائه اطلاعات نادرست ادامه می‌دهند».

مایک پومپئو، پنجم فروردین، در مصاحبه‌ای با برنامه رادیویی «واشینگتن واچ» پکن را متهم به «پنهان‌کاری» در زمینه ارائه اطلاعات مربوط به شیوع ویروس کرد و گفت جمهوری خلق چین «هزاران زندگی را به خطر انداخته است».

پومپئو می‌گوید «نگرانی من این است که حزب کمونیست چین با پنهان‌کاری و ارائه اطلاعات نادرست، همچنان جلوی دسترسی جهان به خبرهای مورد نیاز را می‌گیرد؛ اطلاعات و اخباری که برای جلوگیری از رخدادی شبیه این و یا افزایش موارد ابتلا ضروری‌ست».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *