صفحه اصلی / جهان / یونان پناهجویان را با دستبند به دریا می‌اندازد

یونان پناهجویان را با دستبند به دریا می‌اندازد

پناهجویانی که توسط عناصر یونان به آب‌های دریای اژه انداخته شده‌ و توسط گارد ساحلی ترکیه نجات یافته‌اند، آن لحظات را شرح دادند.

پناهجویانی که از سوی عناصر یونان به آب‌های دریای اژه انداخته شده‌ و توسط گارد ساحلی ترکیه نجات یافته‌اند، می‌گویند دو روز پیش در جزیره خیوس دستگیر و سوار یک قایق شده‌اند و با دستبند به دریا انداخته شده‌اند.

احمد عدنان محمد پناهجوی تبعه سومالی که توسط گارد ساحلی ترکیه نجات یافته‌اند، در گفت‌وگو با خبرنگار آناتولی با بیان اینکه این حادثه حین ورود به یونان اتفاق نیفتاده است، گفت دو روز پیش وارد جزیره خیوس شده‌اند.

وی با بیان اینکه همسر و فرزندش سه ماه پیش وارد یونان شده‌ بودند و برای رفتن به نزد آنها در ۱۶ مارس جاری به همراه ۲۸ نفر سوار یک قایق و وارد جزیره خیوس شده‌اند، تصریح کرد: در این جزیره از سوی عناصر یونان دستگیر شده‌اند.

محمد با اشاره به اینکه نیروهای یونان ۷ نفر از آنها را سوار یک قایق کرده و در آب‌های یک جزیره نزدیک به ترکیه به دریا انداخته‌اند، گفت خودش نیز حدود سه ساعت شنا کرده و پس از اینکه به ساحل رسیده حدود دو ساعت به انتظار کمک‌رسانی نشسته است.

وی گفت: «به دست‌های‌مان دستبند زدند. پس از اینکه به بیمارستان منتقل شدم هنوز هم این دستبندها در دستم بودند. کسانی که جان باختند به خاطر این دستبندها نتوانستند شنا کنند. تمام وسایل‌مان را غصب کرده ما را کتک زدند. غذا هم ندادند. از دیگران نیز خبر نداریم».

وی با بیان اینکه مدیون گارد ساحلی ترکیه هستند، اظهار داشت: «یونان با ما بسیار بد رفتار می‌کند. دیگر قصد رفتن به آنجا را ندارم. تلاش خواهم کرد تا خانواده‌ام را به ترکیه بیاورم».

عبدالسلام باح، یکی دیگر از این پناهجویان نیز گفت: «عناصر یونان ما را به نزدیک یک جزیره منتقل کرده و در آنجا ما را به دریا انداختند. خدا ما را نجات داد. من شنا بلد نیستم. امواج من را به ساحل رساند. منتظر کمک ترک‌ها شدیم و آنها ما را نجات دادند.

گفتنی است تیم‌های گارد ساحلی ترکیه امروز صبح پس از دریافت گزارشی مبنی بر حضور گروهی از پناهجویان در آب‌های شهرستان چشمه ازمیر، ۳ نفر از این پناهجویان را نجات داده و ۳ نفر دیگر نیز جان باخته‌ بودند. همچنین فعالیت‌ها برای نجات یک پناهجوی دیگر نیز آغاز شده بود.

منبع: آناتولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *