صفحه اصلی / گزارش / معرفی نرم افزار بدون نیاز به اینترنت «فایر چت» برای سازماندهی اعتراضات + ویدئو راهنمای نصب

معرفی نرم افزار بدون نیاز به اینترنت «فایر چت» برای سازماندهی اعتراضات + ویدئو راهنمای نصب

با نرم افزار فایرچت میتوانید با کسانی دیگر که همین نرم افزاز را روی گوش نصب کرده اند، هماهنگ باشید و شبکه سازی کنید.

فایرچت (به انگلیسی: FireChat) نرم‌افزار کاربردی است که توسط شرکت «اوپن گاردن» برای گوشی‌های هوشمند ساخته و طراحی شده است.

این برنامه همتا به همتا با استفاده از شبکه بی‌سیم مش، تلفن هوشمند را قادر می‌سازد بدون اتصال به اینترنت از طریق بلوتوث، وای-فای و Multipeer Connectivity Framework گوشی اپل با دیگر تلفن‌هایی که برنامه را نصب کرده‌اند تماس داشته باشد.

فایرچت در مارس ۲۰۱۴ ابتدا برای سیستم‌عامل آی‌اواس آیفون طراحی شده بود، سپس در ۳ آوریل ۲۰۱۴ برای سیستم‌عامل اندروید هم قابل استفاده گردید.

از این برنامه کاربران زیادی در عراق و ایران استفاده می‌کنند.

در تظاهرات دموکراسی خواهی که در مرکز هنگ کنگ در اکتبر ۲۰۱۴ برگزار گردید، بیش از ۱۰۰۰۰۰ نفر از این نرم‌افزار در ۲۴ ساعت استفاده می‌کردند.

همین‌طور در سال ۲۰۱۴ که دولت عراق به محدود کردن و فیلتر اینترنت اقدام کرد مورد توجه قرار گرفت.

همچنین فایرچت در سال ۲۰۱۵ در تظاهرات اکوادور ۲۰۱۵ توسط معترضان استفاده شد.

در ۱۱ سپتامبر ۲۰۱۵ در جریان تظاهرات طرفدار استقلال به نام راه آزاد به جمهوری کاتالان، فایرچت ۱۳۱,۰۰۰ بار مورد استفاده قرار گرفت.

از ژوئیه ۲۰۱۵، فایرچت اعلام داشته که برای داشتن پیغام‌های خصوصی، همه پیغام‌ها رمزگذاری می‌شوند.

حال توضیح مفصل فایرچت را بخوانید و آن را در تلفن هوشمند خود برای روزهای آتی دانلود کرده و آماده نگه دارید. حکومت ایران هر آن ممکن است اینترنت را به بهانه‌های مختلف قطع کند.

لطفا، جهت دانلود کلیک نمایید: https://www.opengarden.com/firechat

درضمن این برنامه را می توانید با بلوتوث و سایر اپلیکیشن های دیگر برای سایر دوستان و اعضای خانواده خود نیز بفرستید.

فایرچت چیست؟

تا به حال شده که نیاز به چت با فردی را داشته باشید ولی حجم اینترنت وایفای یا دیتای موبایل شما به اتمام رسیده باشد؟ در این صورت چاره ای ندارید جز اینکه به دنبال تامین اینترنت باشید. هم اکنون با اپلیکیشن فایرچت Firechat گویا این مشکل حل شده است. فرض کنید که در موقع بروز فجایع و بلایا، یا مواقعی که ارتباطات محدود است یا کلا قطع شده است، نیاز به برقراری ارتباط جهت انتقال پیام داشته باشید ولی با محدودیت اینترنت مواجه شده اید، اپلیکیشن فایرچت Firechat این مشکل را برطرف کرده است. به روز رسانی جدید سیستم عامل اپل به قابلیت اتصال چندگانه (Multipeer Connectivity Framework) مجهز شده است که به کاربران اجازه می دهد از وای فای و بلوتوث برای ارتباطات نقطه به نقطه استفاده کنند.

محدودیت اپلیکیشن فایرچت چیست؟

در اپلیکیشن فایر چت برای چت کردن با هر کسی باید آن شخص در نزدیکی و در محدوده پوشش بلوتوث یا وای فای شما باشد. این ابتکار اولین بار توسط اپل به کار گرفته شد و مانند AirDrop اپل کار می کند. به این ترتیب افرادی که از اپلیکیشن Firechat یا سیستم AirDrop اپل استفاده می کنند، می توانند بدون نیاز به اینترنت و حتی در مکان هایی بدون دکل های مخابراتی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

بصورت خلاصه برای استفاده اولیه از فایر چت نیاز به حضور ۲ نفر در فاصله حداکثر ۷۰متری وجود دارد. البته به تناسب نسخه ها مختف وای فای این مسافت تغییر میکند.

روش استفاده از اپلیکیشن فایرچت چیست؟

برای استفاده باید اپلیکشین فایر چت رو نصب کنید و بقیه دوستانتون هم این برنامه رو نصب کنن طرز کار برنامه اینطور هست که هر چه تعداد افراد بیشتری که فایر چت رو نصب کردن در محیطی که قرار دارید بیشتر باشن زنجیره ارتباط قویتری ایجاد میشه و شانس شما برای اتصال پایدار بیشتر است. چون شبکه ایجاد شده توسط افراد متصل به هم زیربنای کار فایرچت هست. افراد به وسیله بلوتوث و یا وای فای با هم مرتبط می‌شوند.

فایرچت یک راه جدید برای چت کردن را به شما معرفی می کند: چت کردن خارج از شبکه!

اپلیکیشن فایرچت تا همین‌جا هم سر و صدای زیادی به‌پا کرده است. این اپلیکیشن تنها در ماه مارس ۲۰۱۴ (اسفند ۱۳۹۲) راه‌اندازی شده، اما در همین مدت کوتاه، میلیون‌ها بار در سراسر جهان دانلود شده است. به طور خلاصه، این اپلیکیشن به کاربران این امکان را می‌دهد که مادامی که در میانه ی راه، دستگاه‌ ها و گوشی‌ هایی وجود دارند که سیگنال را در طول مسیر رله کنند، با هم پیام، عکس و ویدیو مبادله کنند!

اپلیکیشن فایر چت اخیرا روی سیستم عامل اندروید هم ارائه شده است.

هر چند که باید با اپلیکیشن تثبیت شده‌ای به نام Serval Mash رقابت کند. البته استفاده از Serval Mash برای کاربران، قدری سخت‌تر است. کارآیی بالقوه ی این اپلیکیشن در عملیات‌های کمک‌رسانی و تامین امکان اتصال به شبکه در مناطق روستایی دورافتاده توجه زیادی را به‌خود جلب کرده است. میچا بنولیل، بنیان‌گذار فایرچت، می‌گوید از این اپلیکیشن در وهله ی اول برای سرگرمی استفاده می‌شود، هر چند که اذعان می‌کند که استفاده‌های دیگری هم دارد. بعضی‌ها همین حالا هم جذب این اپلیکیشن شده اند. هر چه که باشد، فناوری فایر چت اساسا “صفر یا صدی” است. اگر شمار کاربران از حد معینی کمتر باشد، وعده ی فایرچت مبنی بر این که هر جا که باشند به شبکه وصل خواهند بود، محقق نخواهد شد. در این‌صورت ممکن است صحبت کردن از “یک انقلاب موبایلی دوم” نهایتا خیال‌بافی از آب دربیاید.

ویژگی های نرم افزار FireChat اندروید:

– پیام فوری هر کسی در اطراف شما بر روی دستگاه اندروید

– کار کردن بدون اتصال به اینترنت و یا هر نوع پوشش تلفن همراه

– چت با یک نفر یا با یک گروه از مردم در یک جا

– دیدن اینکه افراد در حال صحبت کردن در مورد چه چیزی هستند در حالت  Every one

– ایجاد مکالماتی که فقط افراد نزدیک شما – قادر به پیوستن به آن هستند در حالت nearby

– nearby chat : (چت در نزدیکی) در فاصله ۳۰ متری شما بهتر کار می کند.

– آسان: بدون نیاز به وارد شدن به فیس یوک یا ایمیل، بدون رمز عبور برای به یاد داشتن

– استفاده از آن در خانه و یا در هنگام مسافرت در هر نقطه از جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *