صفحه اصلی / مقالات / حرکت ملی آذربایجان جنوبی: «بیر قادین اویانسا؛ بیر میللت اویانار»

حرکت ملی آذربایجان جنوبی: «بیر قادین اویانسا؛ بیر میللت اویانار»

جمعی از فعالین حرکت ملی آذربایجان (آزربایجان) جنوبی؛ با موضوع جایگاه بانوان آزربایجانی در حرکت ملی آزربایجان جنوبی از حضور بانوان در تجمعات روزهای اخیر تشکر و قدردانی نمودند.

حرکت ملی آزربایجان جنوبی: «بیر قادین اویانسا؛ بیر میللت اویانار» (اگر یک زن بیدار شود، یک ملت بیدار می‌شود.)

«در هر جامعه حضور بانوان در اجتماع و حرکت‌های اجتماعی و به طبع آن جریان‌های حق‌طلبانه موجب ترقی و پیشرفت جریان‌ها و به دنبال آن پیشرفت جامعه و برون‌رفت از حالت سکون و انزوا است.

حرکت ملی آزربایجان جنوبی، حرکتی اجتماعی و فراگیر از تمامی اقشار جامعه مخصوصاً زنان سربلند جامعه آزربایجان است.

حرکت ملی آزربایجان جنوبی با در نظر گرفتن تمامی فشارها و محدودیت‌های ایجاد شده از سوی حاکمیت ایران، توانسته است شعارها و مطالبات خود را به گوش تمامی اقشار جامعه از پیر و جوان و نونهال گرفته تا اصلی‌ترین رکن بنیان خانواده یعنی زنان جامعه برساند.

حرکت ملی آزربایجان جنوبی سالیان متوالی مدافع حقوق زنان جامعه بوده و خواهد بود، از مشخص‌ترین مصادیق این مطالبات می‌توان به شعار معروف ( آزربایجان قیزلاری، گویله‌رین اولدوزلاری) اشاره کرد که خواهان حضور زنان و دختران آزربایجان در اجتماعات و استادیوم‌های ورزشی است.

در قضیه اخیر تجمعات حمایتی از جنگ آزادی‌بخش قاراباغ، حضور شیر زنان جامعه آزربایجان دوشادوش مردان، نشانگر پیروزی ادبیات مدنی حق‌طلبانه حرکت ملی آزربایجان جنوبی بر ادبیات تحجر و سرکوب جمهوری اسلامی است.

ما به عنوان جمعی از فعالین حرکت ملی آزربایجان جنوبی مراتب قدردانی و تشکر خود را از جامعه زنان آزربایجان اعلام نموده و خواستار تداوم این حضور پر رنگ شما نسل سازان این خاک مقدس هستیم.»

«جمعی از فعالین حرکت ملی آزربایجان جنوبی»

«جمعه؛ ۱۱ مهرماه ۱۳۹۹»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *