صفحه اصلی / مقالات / ویروس کرونا؛ سلاح یا ویروس؟ نشانه ظهور است؟ یا بلایی منحوس؟

ویروس کرونا؛ سلاح یا ویروس؟ نشانه ظهور است؟ یا بلایی منحوس؟

درحالی که دانشمندان و محققان در سراسر دنیا، در حال کشف دارو یا واکسن و شناخت هرچه بیشتر ویروس جدید کرونا می‌باشند، مقام‌های ایران به طرز عجیبی به ویروس کرونا عکس‌العمل نشان می‌دهند.

ویروس کرونا از شهر ووهان چین شروع شد و به سرعت در عرض چند ماه به تمام کشورها پخش شد، خبرهای بسیار تاسفباری منتشر می شوند، اما نگاه مسئولین و چهره‌های مذهبی به این ویروس، طرز شناخت، مقابله، مبارزه و ریشه‌کن کردن آن نیز بسیار طنزآمیز و دور از منطق است.

با ورود ویروس کرونا به ایران، طب اسلامی، آستان قدس رضوی، طلاب، بسیجیان، سپاهی‌ها، حتی از آن سوی مرزها حشدالشعبی‌ها و حزب‌الهی‌ها، مراجع تقلید، مقامات، اجنه‌ها و حتی خود علی خامنه‌ای دست به کار شدند.

به نظر می‌رسد، کرونا به نفع و خواسته مقامات حکومت ایران فعالیت می کند و چند ماهی است که دیگر خبرهای جرم و جنایت، تورم و گرانی، بیکاری و فقر، استعمار و تاراج، قتل و غارت و… به فراموشی سپرده شده است.

بعد از تداوی با ادعیه ها و روغن بنفشه در ماتحت و با اینکه، دانشمندان در سراسر دنیا آزمایشگاهی بودن ویروس کرونا را رد می کنند، هنوز هم ماهیت قطعی این ویروس در ایران کشف نشده است.

علی شیرازی؛ مسئول نماینده خامنه‌ای در نیروی قدس سپاه در یادداشتی، ویروس کرونا را «جنگ بیولوژیک آمریکا» عنوان کرد.

این فرد گفت: آمریکایی‌ها «این موجود بسیار ریز را وارد میدان کردند تا قدرت ایران و چین را بشکنند.» او گفت هدف از شیوع ویروس، «تضعیف روحیه‌ مردم ایران یا شکست نظام اسلامی است.» درباره این اظهارنظر چه فکر می‌کنید؟

سید راضی نوری؛ نماینده مردم شوش در مجلس نیز، ویروس کرونا را «حمله میکروبی» خواند و گفت آمریکایی‌ها آن را طراحی کرده‌اند تا مطابق تهدید سال گذشته ترامپ، برای حمله به مراکز فرهنگی و باستانی ایران، باعث تعطیلی این مراکز شوند.

اما محمد هادی همایون؛ استاد دانشگاه امام صادق در یک برنامه تلویزیونی نظریه متفاوتی دارد. او معتقد است شیوع کرونا نشانه ظهور امام است.

این شخص گفت: «‌امام زمان در بین ما زندگی می‌کند و اگر اتفاقاتی در حال رخ دادن است که وضعیت دنیا را ظاهر می‌کند، یعنی در حال حرکت به سمت ظهوریم.»

احمد خاتمی؛ امام جمعه موقت تهران معتقد است: که «برای مبارزه کامل با کرونا نیاز به ستاد معنوی و دینی» دارد و چون برای مردم «‌شبهات اعتقادی» ایجاد شده، باید کمیته‌ای تشکیل شود تا به مردم درباره «بلاها و شرور و نقش این‌ها در نظام احسن هستی و این که واقعا ما تمام اسرار جهان هستی را نمی دانیم» توضیح داده شود.

مقتدی صدر؛ روحانی برجسته شیعه عراقی و رهبر جریان صدر در این کشور نیز می گوید برای از بین بردن کرونا «به مدت ۳۰ دقیقه پس از نماز جمعه سجده کنید و دعا بخوانید که ویروس نابود شود.»

علی خامنه‌ای نیز پیشتر، ویروس کرونا را «بیماری کذایی» و «ویروس منحوس» توصیف کرده بود که کار اجنه‌هایی است که توسط سیستم‌های اطلاعاتی خیلی از کشورها علیه ایران همکاری می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *