صفحه اصلی / آذربایجان / «آتابای» فیلم برگزیده منتقدان «ماهنامه فیلم» شد

«آتابای» فیلم برگزیده منتقدان «ماهنامه فیلم» شد

علیرغم برخورد فاشیستی مسئولان جشنواره فیلم فجر ایران با فیلم ترکی آتابای، ماهنامه معتبر «مجله فیلم» در جدول رده بندی ۱۰ فیلم برتر خود «آتابای» را فیلم برگزیده سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر معرفی کرد.

در این جدول که آرای منتقدان و نویسندگان معتبر و قدیمی حوزه سینمایی آورده شده آتابای جایگاه نخست را به دست آورده است. مجله «ماهنامه فیلم» به سردبیری هوشنگ گلمکانی از قدیمی ترین و پرمخاطب ترین نشریات سینمای ایران است .

فیلم ترکی «آتابای» به کارگردانی نیکی کریمی و نویسندگی و بازیگری «هادی‌ حجازی‌فر» در جشنواره فجر توجه بسیاری از منتقدان و مخاطبان را به خود جلب کرد و بعضی از منتقدان از آن به عنوان شگفتی و فیلم متفاوت جشنواره امسال یاد کردند اما با برخورد فاشیستی مسئولان برگزاری این جشنواره، این فیلم ترکی در هیچ بخشی حتی به عنوان «کاندید» هم معرفی نشد.

نیکی کریمی پیشتر در اعتراض به این اقدام، نادیده گرفتن فیلمنامه و بازیگری این فیلم را «تقریبا غیر ممكن» خواند و نوشت: «كاندیدا نشدن هادی حجازی فر در رشته بازیگری و فیلمنامه نویسی در آتابای برایم علامت سوال بزرگی ایجاد كرده »

او افزود: «البته كار هادی حجازی فر چه در مقام بازیگر و چه در مقام فیلمنامه نویس دیده شد و خوب هم دیده شد و تاثیر و شادی و غم آتابای را طوری درست ترسیم كرد كه به دل همگان نشست و این جایزه اصلی برای اوست.»

روز جمعه ۱۸ بهمن ماه ۹۸، در جلسه نقد و بررسی فیلم ترکی «آتابای» در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، «امیر فرض الهی» از خبرنگاران فارس زبان، عوامل این فیلم را با اظهارات فاشیستی مورد حمله قرار داد و ادعا کرد در ایران زبان رسمی فارسی است و کسی حق ندارد فیلم ترکی بسازد.

هادی حجازی فر نیز خطاب به فرض الهی گفت: «افکار شما فاشیستی است و تو و هیچ کس دیگری حق توهین به زبان ترکی را ندارد و طبق قانون اساسی زبان ترکی باید در کشور تدریس شود.»

منبع: گوناز تی وی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *