صفحه اصلی / آذربایجان / آذربایجانیها به یاری مردم سیل زده ترکمن صحرا شتافتند + فیلم

آذربایجانیها به یاری مردم سیل زده ترکمن صحرا شتافتند + فیلم

در سکوت سلبریتی ها و هنرمندنماها در خصوص سیل ویرانگر ترکمن صحرا، ترکان آذربایجان جنوبی به یاری برادران وخواهران ترکمن‌شان شتافتند.

در حالیکه سیل زدگان ترکمنستان جنوبی(ترکمن صحرا)، با بی توجهی سلبریتی ها، دولت و صداوسیمای ایران مواجه گشته اند، فعالان ملی آذربایجان جنوبی به روش های مختلف به یاری برادران ترکمن شان شتافته اند.

فعالین ملی در شهر اردبیل با ایجاد مرکزی در این شهر اقدام به جمع آوری کمک های مردمی به سیل زدگان ترکمن صحرا کرده اند و اولین محموله کمک های ترکان آذربایجان را به دست برادران ترکمن شان رساندند.



کریم اسماعیل زاده» ورزشکار آذربایجانی و قهرمان مسابقات پاورلفتنگ اوراسیا نیز با انتشار ویدیویی خواستار حمایت هر چه بیشتر ترکان آذربایجان جنوبی به تورکمن ها شد.


او در این ویدیو می گوید «با هدف کمک به برادران و خواهران ترکمن مان، به همت جمعی از دوستان گروهی تشکیل داده ایم و هر دو روز یکبار ماشینی حامل کمک های مردمی از آذربایجان را به ترکمن صحرا اعزام می کنند شهروندانی که قصد همیاری دارند می توانند با من تماس بگیرند.»

«سردار آزمون» فوتبالیست معروف و محبوب ترکمن نیز با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام‌‍‍‌اش از تُرکان آذربایجان جنوبی تقدیر کرد.

با وجود خسارات گسترده سیل و کمبود چادر، مواد خوراکی و سایر مایحتاج اولیه در ترکمن صحرا، سیل زدگان ترکمن با بی توجهی دولت و صداوسیمای ایران مواجه شده اند و روند امدادرسانی به سیل زدگان بسیار ضعیف و در بیشتر مواقع در حد صفر بوده است.

منبع: گوناز تی وی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *