صفحه اصلی / آذربایجان / آذربایجان شمالی ویزا را برای شهروندان ترکیه لغو کرد

آذربایجان شمالی ویزا را برای شهروندان ترکیه لغو کرد

وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد، آذربایجان شمالی الزامی بودن دریافت ویزا برای شهروندان ترکیه را لغو خواهد کرد.

به گزارش مطبوعات ترکیه و آذربایجان شمالی، مولود چاووش اوغلو؛ وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد؛ به زودی رژیم ویزا برای سفر شهروندان این کشور به آذربایجان لغو خواهد شد.

به گفته چاووش اوغلو لغو ویزا از تاریخ ۱ سپتامبر ۲۰۱۹ اجرایی خواهد شد.

وزیر امور خارجه ترکیه با ابراز قدردانی از وزارت امور خارجه آذربایجان برای لغو رژیم ویزا تاکید کرد؛ شهروندان ترکیه می توانند تا ۳۰ روز بدون اخذ ویزا به جمهوری آذربایجان سفر کنند.

اتباع آذربایجان برای سفر به ترکیه نیاز به دریافت ویزا ندارند. لغو ویزا از سوی آذربایجان همواره یکی از موضوعات گفتگوی باکو-آنکارا در مذاکرات رسمی بود.

در حال حاضر از طریق سیستم “آسان ویزا “ویزای الکترونیکی آذربایجان شمالی ظرف سه ساعت برای اتباع خارجی صادر می‌شود. شهروندان ۹۵ کشور می توانند برای سفر به آذربایجان شمالی ویزای الکترونیک دریافت کنند.

اخیرا دولت آذربایجان صدور ویزای فرودگاهی برای ۱۵ کشور را از ۲۵ اردیبهشت (۱۳۹۷) آغاز کرد. نام ایران نیز در میان ۱۵ کشور مشاهده می‌شود.

بر این اساس، شهروندان ترکیه، اسرائیل، عربستان، عمان، بحرین، قطر، کویت، ژاپن، اندونزی، چین، کره جنوبی، مالزی، سنگاپور، ایران و امارات متحده عربی می‌توانند در حین ورود به آذربایجان شمالی، ویزای خود را در فرودگاه دریافت کنند.

آذربایجان شمالی در حال حاضر فقط با کشورهای سابق اتحاد شوروی، به استثنای ترکمنستان، رژیم ویزا ندارد. شهروندان این کشورها می‌توانند بدون اخذ ویزا به آذربایجان شمالی سفر کنند و بالعکس.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *