صفحه اصلی / آذربایجان / آزادی «سیامک میرزایی» کمتر از ۳۰ روز دیگر

آزادی «سیامک میرزایی» کمتر از ۳۰ روز دیگر

«وحیده کریمی» از آزادی همسرش؛ سیامک میرزایی؛ فعال ملی مدنی ترک آذربایجان جنوبی، در کمتر از یک ماه دیگر از زندان ائوین خبر داد.

به گزارش گاماج به نقل از گوناز تی وی، روز جمعه ۱۰ خرداد ماه، ۱۳۹۸؛ براساس اعلام «وحیده کریمی»؛ همسر «سیامک میرزائی» حکم حبس ۳ ساله سیامک میرزایی در حال اتمام است.

این فعال ملی مدنی ۲ سال و ۱۱ ماه است که در زندان ائوین محبوس است و حتی از حق گرفتن مرخصی نیز محروم می باشد.

وی در تاریخ ٢۴ تیرماه ٩۵، در حین بازگشت از محل کارش در شهر «موغان» (پارساباد) توسط ماموران امنیتی حکومت ایران دستگیر و به زندان اوین منتقل شد.

سیامک میرزایی، شاعر؛ نویسنده و تحلیلگر سیاسی آذربایجانی است که از سوی حکومت ایران به اتهام های واهی «عضویت در گروه و دستجات علیه امنیت داخلی» به تحمل ۳ سال حبس تعزیری و ۱ سال اقامت اجباری در شهرستان طبس محکوم شده است.

علیرغم تلاش‌های مکرر وکیل این زندانی در ارتباط با امکان مرخصی و آزادی مشروط ایشان و با وجود اینکه ایشان شرایط استفاده از آزادی مشروط را دارند به دلیل کارشکنیهای مسئولین قضایی و امنیتی زندان ائوین، نه با آزادی مشروط و نه با مرخصی سیامک میرزایی موافقت نشد.

سیامک فارغ التحصیل رشته «مهندسی تولیدات دامی» است. او در کنکور ورودی مقطع فوق لیسانس دانشگاههای دولتی ایران، در سال ١٣٨٩، «ستاره دار» شد و از ورود به دانشگاه محروم شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *