صفحه اصلی / آذربایجان / «آیدین خالقی» برادر مرحوم «بهمن خالقی» بازداشت شد

«آیدین خالقی» برادر مرحوم «بهمن خالقی» بازداشت شد

«آیدین خالقی» برادر مرحوم «بهمن خالقی» فعال شناخته شده آذربایجانی که دیروز بر اثر یک تصادف مشکوک در جاده قوشاچای – سایین‌قالا جان باخت، بازداشت شد.

از دلایل دستگیری آیدین خالقی خبری در دست نیست. وی به دستور «رحیم بنابی» رئیس اطلاعات نیروی انتظامی شهرستان بین ائو (بناب) بازداشت شده و تحت بازجویی قرار دارد.

همچنین گزارش می شود درب آرامستان بین ائو به روی فعالان مدنی آذربایجان، خانواده و نزدیکان مرحوم «بهمن خالقی» بسته شده است.

«بهمن خالقی» بعد از ظهر دیروز یکشنبه ۱۹مرداد ۹۹، طی یک حادثه رانندگی مشکوک در جاده قوشاچای – سایین قالا جان خود را از دست داد.

این دومین فعال آذربایجانی است که در کمتر از دو هفته گذشته در جاده های غیراستاندارد آذربایجان جنوبی جان خود را از دست می دهد. پیشتر روز شنبه ۱۱ مرداد ۹۹ نیز «علی محمد زاده» از فعالین ملی آذربایجان، بر اثر تصادف در جاده تبریز – اهر جان خود را از دست داد.

افزایش فشارها و موج گسترده بازداشت فعالین ملی آذربایجان در ماههای اخیر و سلسله تصادفات مشکوکی که به جان باختن فعالین آذربایجانی منجر شده، شبهاتی را مبنی بر قتل های زنجیره ای و تصفیه فعالین ملی توسط نهادهای امنیتی ایران، در اذهان عمومی آذربایجان ایجاد کرده است

لازم به ذکر است، مرحوم «بهمن خالقی» از فعالان خستگی ناپذیر آذربایجان، به دلیل فعالیت های مدنی اش در راستای احقاق حقوق ترک ها در ایران، بارها توسط نهادهای امنیتی ایران بازداشت، شکنجه و زندانی شده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *