صفحه اصلی / آذربایجان / ائتلاف «آذربایجان یاتما دور» پیروز در غرب آذربایجان

ائتلاف «آذربایجان یاتما دور» پیروز در غرب آذربایجان

با هوشیاری ملت آذربایجان و درایت مردم اورمیه، نقشه های شوم مهاجران بیگانه در این شهر نقش برآب شد و سه نماینده ترک از حوزه انتخابیه اورمیه به مجلس راه یافتند.

دقایقی پیش فرماندار اورمیه در گفتگو با ایرنا، پیروزی «سلمان ذاکر، روح‌الله حضرت‌پور و وحید جلال‌زاده» در انتخابات مجلس را تایید کرد. به گفته وی، از مجموع ۳۴۴ هزار و ۸۸۶ رای اخذ شده، تعداد آرای نفرات اول تا سوم به شرح ذیر است:

سلمان ذاکر ۱۳۸ هزار و ۴۳۶ رای

روح الله حضرت پور ۸۶ هزار و ۹۱۰ رای

وحید جلال زاده با ۸۰ هزار و ۹۴ رای

آمار فوق نشان می دهد فعالین ملی مدنی آذربایجان در اورمیه، شناخت دقیقی از فضای اورمیه داشته اند و تحقیقات و تصمیمات آنها در معرفی کردن سه کاندیدای ترک در قالب ائتلاف «آذربایجان یاتما دور» که متشکل از آقایان «حضرت پور، ذاکر و جلال زاده» بود به دور از احساسات و کاملا درست بوده و این ائتلاف بر اساس مصلحت های موجود و منطبق با شرایط حاکم بر شهر اورمیه به درستی اتخاذ شده و کوچکترین اشتباه محاسباتی در این باره می توانست به پیروزی کاندیداهای کرد منجر شود.

همچنین در حوزه انتخابیه سولدوز(نقده) و اشنویه، آقای علی زنجانی حسنلویی با اکثریت آرا برنده این حوزه انتخابی شد.

در این پیروزی، تلاش شبانه روزی فعالین ملی آذربایجان، گروهها و تشکیلات های مختلف آذربایجان جنوبی، همچنین کانال های تلگرامی و اینستاگرامی آذربایجان بسیار تاثیرگذار بود.

علیرغم تبلیغات گسترده جریانات افراطی و گروههای تروریستی کردی، هیج کدام از کاندیداهای کرد به مجلس راه نیافتند.

طی هفته های گذشته، همگام با گروههای افراطی و تروریستی کردی، کانال های ماهواره ای کردی با تبلیغات گسترده و با هدف تحریف هویت تاریخی-ترکی غرب آذربایجان و هویت تراشی کردی برای این منطقه، سعی داشتند نمایندگان کردزبان از حوزه «اورمیه، سولدوز، سایین قالا و تیکان تپه» به مجلس بفرستند.

این در حالیست که کردها و تشکیلات منتسب به آنها، انتخابات در سایر شهرها را تحریم کرده بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *