صفحه اصلی / آذربایجان / اجرای احکام زندان دستگیرشدگان روز جهانی زبان مادری

اجرای احکام زندان دستگیرشدگان روز جهانی زبان مادری

شعبه دوم اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بهارستان خواستار معرفی دستگیرشدگان روز جهانی زبان مادری  به زندان گردید.

طی ابلاغیه ای که سه شنبه (۲۷ اسفند) به فعالین ملی آذربایجانی به نام های «اکبر آزاد ،حمید منافی ،علیرضا فرشی ،بهنام شیخی ، رستم کاظم پور ،عزیز فرشی ،منصور فتحی و محمود اجاقلو» ارسال شده، این فعالین باید طی ۵ روز خود را به شعبه ۲ اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بهارستان معرفی نمایند.

شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر تهران اخیرا با صدور حکمی چهار فعال ملی آذربایجانی اکبر آزاد ، علیرضا فرشی ، بهنام شیخی و حمید منافی نادارلی را به اتهام شرکت در مراسم روز جهانی زبان مادری  بازداشت و به قید وثیقه موقتا آزاد کرد.

همچنین فعالین نام برده هرکدام به ۲ سال حبس تعزیری و ۲ سال تبعید محکوم کرده است و از این میان مهندس علیرضا فرشی هم اکنون در زندان به سر می برد.

در سال ۱۳۹۵ علیرضا فرشی، اکبر آزاد، بهنام شیخی و حمید منافی در مرحله بدوی توسط شعبه یک بیدادگاه انقلاب شهرستان بهارستان  از بابت اتهام “مشارکت در تشکیل جمعیت به منظور برهم زدن امنیت کشور” به ترتیب به ۱۵ سال حبس تعزیری و دو سال تبعید به باغملک از توابع استان خوزستان ، ۱۰ سال حبس تعزیری و دو سال تبعید به دره‌شهر از توابع استان ایلام، ۱۰ سال حبس تعزیری و دو سال تبعید به مسجد سلیمان از توابع استان خوزستان و ۱۰ سال حبس تعزیری و دو سال تبعید به ازنا از توابع استان لرستان محکوم شده بودند.

فعالین یاد شده همراه سه تن دیگر به دلیل شرکت در مراسم بزرگداشت روز جهانی زبان مادری در اسفندماه ۱۳۹۲ در نسیم شهر تهران بازداشت و پس از مدتی با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان زمان دادرسی آزاد شده بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *