صفحه اصلی / آذربایجان / احضار فعالین ملی آذربایجان به دلیل آتش زدن پرچم پان ایرانیست ها

احضار فعالین ملی آذربایجان به دلیل آتش زدن پرچم پان ایرانیست ها

 شماری از فعالین ملی آذربایجان در مراغه به دلیل آتش زدن پرچم پان ایرانیست ها و مخدوش کردن پرچم کشور اشغالگر ارمنستان به اداره اطلاعات فرا خوانده شدند.

این فعالین آذربایجانی چندی پیش در شهر مراغه در اعتراض به قتل عام شهروندان آذربایجان جنوبی توسط ارمنی ها در «فاجعه جیلولوق» و ادعای ساختگی «قتل عام ارامنه» توسط ترک ها، پرچم کشور اشالغگر ارمنستان را مخدوش کرده بودند.

فعالین آذربایجان در این حادثه  پرچم گروه نژادپرستانه «پان ایرانیست ها» را نیز آتش زده بودند.

پان ایرانیست ها به برابری انسان ها اعتقاد ندارد و آرم آنها نیز بر همین اساس طراحی شده است. آنها اعتقاد دارند نژاد «آریایی» برتر از سایر نژادهاست. پان ایرانیست ها از حامیان و متحدان اشالگران ارمنی هستند و در ایران آزادانه بر علیه تُرک ها فعالیت می کنند.

در این ارتباط ماموران اداره اطلاعات ایران، آقایان داوود عظیم‌زاده، حامد یگانه پور، علی یزدانی و مختار ابراهیمی را به اداره اطلاعات شهرستان مراغه احضار کرده و پس از بازجویی آنها را آزاد کرده اند.

ماموران اطلاعات ایران تهدید کرده اند در صورت تکرار چنین حرکاتی آنها را بازداشت و زندانی خواهند کرد.

حکومت ایران خود را مدافع شیعیان جهان می نامد اما این حکومت بعد از روسیه بزرگترین حامی ارمنستان غاصب می باشد.

لازم به ذکر است، روز چهارشنبه ۴ اردیبهشت‌ماه ۹۸، نیز جمعی از تُرک های تهران در اعتراض به تجمع تُرک‌ستیزانه ارامنه در خیابان کریم‌خان تهران گردهم آمده بودند که شماری از آنان توسط پلیس ایران دستگیر شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *