صفحه اصلی / آذربایجان / احضار چهارمین بار عباس لسانی از زندان اردبیل به دادگاه انقلاب

احضار چهارمین بار عباس لسانی از زندان اردبیل به دادگاه انقلاب

«عباس لسانی» فعال سرشناس حرکت ملی آذربایجان برای چهارمین بار از زندان اردبیل به دادگاه انقلاب احضار شد.

شعبه اول دادگاه انقلاب اردبیل طی احضاریه‌ای از عباس لسانی فعال سرشناس ترک و وکیلش خواست روز پنجشنبه ۶ تیرماه ۹۸، جهت تشکیل چهارمین جلسه از دادگاه رسیدگی به اتهامات آقای لسانی در این شعبه حاضر شوند.

جلسات اول ، دوم و سوم این دادگاه بترتیب در روزهای ۲۰، ۲۵ و ۲۶ خرداد امسال برگزار شده است.

عباس لسانی از ۲۵ دیماه ۹۷، در حالی که برای واخواهی در پرونده‌ای به شعبه دوم انقلاب تبریز مراجعه کرده بود قبل از خروج از دادگاه توسط نیروهای قضایی-امنیتی ربوده و تحت بازداشت اداره اطلاعات اردبیل درآمد.

بازداشتی که باعث اعتراضات مکرر از سوی فعالین مدنی آذربایجان شده و به تبع آن نیز اعتراضات لایه‌های مختلف جامعه آذربایجان را برانگیخت.

در ادامه و با گسترش اعتراضات، معاونت دادستانی اردبیل چهار اتهام سنگین را متوجه این دستگیری نمود. اتهاماتی که نه عباس لسانی آنها را قبول کرد و نه جامعه آذربایجانی در برابر آنها حاضر به سکوت شد.

عباس لسانی در این پرونده از ۶ خرداد امسال تا روز ۲۵ همان ماه که برابر با جلسه دوم دادگاهش بود، دست به اعتصاب غذا زد.

علت اعتصاب غذای این فعال مطرح آذربایجانی خودداری مسئولین زندان اردبیل از تحویل اوراق خلاصه‌ی پرونده‌ وی که از سوی وکیلش تهیه و به دفتر این زندان ارسال شده، بود.

عباس لسانی در جلسات دادگاه با رد اتهامات، دستگیری و روند دادرسی در این پرونده را غیرقانونی و بخشی از سناریویی دانسته که با استیصال از مدنی بودن جنبش آذربایجان در تلاش است تا این جنبش را با غیر مدنی جلوه دادن، راحت‌تر سرکوب نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *