صفحه اصلی / آذربایجان / ادامه آتش سوزی در جنگل‌های حیران آذربایجان + ویدئو

ادامه آتش سوزی در جنگل‌های حیران آذربایجان + ویدئو

آتش‌سوزی جنگل‌های گردنه حیران در دو سوی آزربایجان (شمالی و جنوبی) وارد نهمین روز شده است و ۵ روز است که شدت آتش سوزی افزایش یافته است.

جنگل های حیران در آزربایجان جنوبی، سالهاست که به دلیل قطع گسترده درختان در حال نابودیست. زباله ها امانش را بریده نمیتواند نفس بکشد و حالا آتش به جانش افتاده و ۵ روز است که در سکوت خبری می سوزد.

پنهانکاری مسئولان حکومت ایران و عدم اطلاع رسانی دقیق درباره این آتش سوزی، خشم مردم منطقه را برانگیخته است. دادستان استان اردبیل در روزهای گذشته آتش سوزی در منطقه حیران را «بسیار جزئی» توصیف کرده بود.

اما ویدئویی که امروز از آخرین وضعیت جنگلهای حیران منتشر شده و دیشب گرفته شده، فاجعه ای زیست محیطی را نشان می دهد:

خاطر نشان می سازیم که طی ساعات گذشته، رسانه های خبری حکومت ایران، چون ایرنا، ایسنا و… مدعی اند که آتش سوزی در جنگل های حیران «مهار» شده است.

بر اساس خبرهای رسمی چون ایسنا، در مجموع ۸٬۰۰۰ متر مربع از جنگل های حیران آتش با تلاش ۲۰ مأمور یگان حفاظت منابع طبیعی، نیروهای دهیاری، آتش نشانی و اهالی مهار شده است.»

ایسنا علت اصلی این حادثه را بی‌احتیاطی و برافروختن آتش توسط اهالی روستاها عنوان کرده و می نویسد: «حدود ۵۰ درخت لیلک لی، توسخا و برخی گونه های ارزشمند جنگلی نیز در آتش سوخته‌اند».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *