صفحه اصلی / آذربایجان / ادامه اعتصاب غذای ۲ تن از زندانیان سیاسی آذربایجان جنوبی در اعتراض به دادرسی‌های ناعادلانه

ادامه اعتصاب غذای ۲ تن از زندانیان سیاسی آذربایجان جنوبی در اعتراض به دادرسی‌های ناعادلانه

دو تن از زندانیان سیاسی و فعالین ملی مدنی آذربایجان جنوبی که در زندانهای حکومت ایران به سر می برند، با وجود اینکه در شرایط جسمی وخیمی به سر می بند، در اعتصاب غذا به سر می برند.

به گزارش گاماج به نقل از گوناز تی وی، سیامک میرزایی و حکیمه احمدی دو تن از محبوسین آذربایجان جنوبی می باشند که با طرح اتهامات واهی در زندان های ایران می باشند.

سیامک میرزایی، دربازداشتگاه انفرادی زندان ائوین در ۱۵دهمین روز اعتصاب غذا برای رسیدن به حقوق قانونی خود است و حق ملاقات حضوری یا تلفنی را هم ندارد. مقامات قضائی هیچ اطلاعی در خصوص وضعیت وی به نزدیکان ایشان نمی دهند.

مقامات قضایی ایران علیرغم پایان محکومیت سه ساله «سیامک میرزایی»، از آزادی او ممانعت می کنند و این فعال ملی آذربایجان را به بازداشتگاه ۲۰۹ اداره اطلاعات در زندان ائوین منتقل کرده اند.

سیامک میرزایی در اعتراض به این اقدام غیرقانونی مسئولان قضایی و امنیتی ایران از روز دوشنبه ۱۰ تیرماه ۹۸، دست به اعتصاب غذا زده است.

خانم «حکیمه احمدی» فعال ملی مدنی آذربایجان همزمان با آغاز دهمین ماه بازداشت خود، در زندان مراغه و طی نامه ای به دادگستری بناب(بین ائو) اعلام کرد از روز شنبه ۲۲ تیرماه ۹۸، در اعتراض به «بلاتکلیفی وضعیت خود» دست به اعتصاب غذا زده است.

این بانوی آذربایجانی با اینکه در پی شکنجه شدن در بازداشتگاه و دنده‌ها و انگشتانش شکسته بود، مشکلات کبدی به دلیل اعتصاب غذای پیشین را نیز دارد، در سومین روز اعتصاب غذای خود است.

پیشتر، فعال سرشناس آذربایجان جنوبی؛ عباس لسانی، مهدی کوخیان، امیرستاری، حامد الله‌وردی‌پور، ابراهیم نوری، لطیف حسنی نیز در اعتراض به دادرسی ناعادلانه دست به اعتصاب غذا زده بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *