صفحه اصلی / آذربایجان / ادامه قلع و قمع درختان در جنگل‌های «قاراداغ» آذربایجان + تصاویر

ادامه قلع و قمع درختان در جنگل‌های «قاراداغ» آذربایجان + تصاویر

در ادامه روند نگران کننده قطع درختان آذربایجان، این بار تصاویری از نابودی و قطع گسترده درختان جنگل های «قاراداغ» در شمال آذربایجان جنوبی منتشر می شوند.

با اینکه پیشتر، شورای عالی جنگل در آذربایجان شرقی، تاکید کرده بود که قطع درختان جنگل‌های قاراداغ «ارسباران» جرم است اما تصاویر ارسالی از کاربران، از بریدن و حمل چوب از حکایت دارد.

به گزارش گاماج به نقل از گوناز تی وی، تصاویر ارسالی در روز چهارشنبه ۱خرداد ۱۳۹۸، سندی است بر نگرانی مردم آذربایجان از نابودی جنگل های قاراداغ؛ در حالی که مقامات عالی استان همواره قطع درختان جنگلی را تکذیب می کنند.

تاکنون مسئولین آذربایجان شرقی اقدامی برای متوقف کردن روند قطع درختان جنگل‌های قاراداغ انجام نداده‌اند و مشخص نیست که آیا سازمان ذیربط درآذربایجان شرقی در مجوز رسمی قطع درختان را صادر کرده اند یا نه.

پیش تر قطع درختان آذربایجان با مجوز جهاد کشاورزی صورت گرفته بود و جنبه قانونی داشت. قطع و غارت درختان آذربایجان سیستماتیک بوده و اغلب با مجوزهای صادر شده توسط سازمان جهاد کشاورزی انجام می‌شود.

وسعت جنگل‌های قاراداغ ۱۶۴۰۰۰ هکتار بوده که از این وسعت ۱۴۸۰۰۰ هکتار به عنوان جنگل حمایتی و حفاظتی گزارش شده است.

قاراداغ به دلیل شرایط اقلیمی خاص آب و هوایی، دارای ۱۰۷۲ گونه گیاهی و ۹۷ گونه چوبی گزارش شده است که این منطقه حفاظت شده با ۷۸۵۶۰ هکتار که حدود ۵۶ درصد این ناحیه را شامل می‌شود و جزء یکی از ۹ ذخیره‌گاه بیوسفر ایران است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *