صفحه اصلی / آذربایجان / اردبیل: «برادران واثقی» از فعالین آذربایجانی به ۵ سال حبس محکوم شدند

اردبیل: «برادران واثقی» از فعالین آذربایجانی به ۵ سال حبس محکوم شدند

برادران واثقی، رضا و علی واثقی از فعالین ملی-مدنی آذربایجان‌جنوبی به ۳ و ۲ سال حبس تعزیری محکوم شدند.

شعبه یک دادگاه انقلاب اردبیل به ریاست قاضی «مهدوی راد»؛ با صدور حکمی علی و رضا واثقی دو برادر و فعال ملی مدنی آذربایجانی را به ترتیب به ۳ و ۲ سال حبس تعزیری محکوم کرد.

این فعالین  به اتهام واهی «مشارکت در تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت ملی کشور از طریق چاپ شب‌نامه و فعالیت تبلیغی علیه نظام» محکوم‌شده‌اند.

این حکم امروز سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ به‌صورت شفاهی در دفتر شعبه اول دادگاه انقلاب به این فعالین ابلاغ شد.

حکم مذکور، استناد به گزارش اداره اطلاعات و بدون توجه به قرائن این دو فعال مدنی مبنی بر بی‌اطلاعی آن‌ها از وجود چنین‌ شب‌نامه‌هایی صورت گرفته است.

در حکم دادگاه علاوه بر مجرمانه بودن  محتوای شب‌نامه مذکور که در راستای حمایت از زندانیان سیاسی آذربایجان بالأخص عباس لسانی تنظیم‌شده بود، همچنین مربوط به اکانت تلگرامی رضا واثقی که عبارت «زنده‌باد قهرمانانی که درراه آزادی تلاش می‌کنند» نیز از مصادیق جرم تلقی شده است.

این دو برادر همچنین متهم هستند که آثار ضرب‌وجرحی که توسط نیروهای امنیتی بر بدنشان صورت گرفته را پس از آزادی در شبکه‌های مجازی منتشر و از این طریق تبلیغ علیه نظام حکومتی ایران صورت داده‌اند.

علی و رضا واثقی شامگاه چهارشنبه ۲۱ خرداد امسال در محل کار خود همراه با ضرب و شتم بازداشت و در تاریخ ۲۷ خرداد با تودیع قرار وثیقه به‌صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شدند.

محل کسب این فعالین نیز روز پنج‌شنبه ۲۲ خردادماه توسط مأموران اداره اطلاعات مورد بازرسی قرار گرفت. در جریان این بازرسی تعدادی از وسایل شخصی و کامپیوتر آنان ضبط شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *